kombi T2, prvi Volkswagen 'na struju' |
Zanimljivo je da je prvi električni automobil VW predstavio još 1972. godine, bio je to Volkswagenov kombi T2. Postojao je i električni Golf a električni UP je još uvijek u Volkswagenovoj ponudi. Nedavno je predstavljen ID.3, novi model koji je koncipiran isključivo kao električni automobil. Unatoč što se pri kreiranju ID.3 elektroautomobila krenulo od praznog lista papira po sličnim dimenzijama se vidi da se ipak radi o bratu globalno etabliranog Golfa. Očekivanja od modela ID.3 su poprilično velika. Volkswagen čak na neki način očekuje da će ID.3 postati nova automobilska ikona, poput slavnih predaka Bube i Golfa koji su odista bili radikalno novi u svoje vrijeme.
slične dimenzije,VW Golf i ID.3 |
VW Golf i ID.3 |
ID.3 je napakovan sa tehnologijom i gadgeterijom i u tome se podosta približio Teslinim modelima. Vanjski dizajn je originalan, moderan i pomalo futurističan. Prednji dio je bez velikih otvora za rashladni zrak što znatno doprinosi koeficijentu otpora zraka od samo 0,267 cw. Akumulatore za ID.3 proizvodi korejski LG i smješteni su u podnici. ID.3 ima 13 cm duži međuosovinski razmak od Golfa što omogućuje dosta mjesta u kabini. Sjedi se nešto povišenije u odnosu na Golf. Vidljivost je odlična pri čemu pomažu i kamere za vožnju unazad.
Volkswagen ID.3 će biti ponuđen sa akumulatorima sa tri različita kapaciteta i sa elektromotorom snage 204 KS. Na podu ispred vozačevog sjedišta su samo pedale za gas i kočnica. Elektromotor sa jednom brzinom i pogon su smješteni straga. Sa najjačim (i najskupljim) akumulatorom moguć je doseg do 550 kilometara. Maksimalna brzina je elektronski limitirana na 160 km/h, ubzanje od 0-100 km/h je oko 7 sekundi.
ID.3 |
Dosadašnji testovi pokazuju da je ID.3 poprilično upravljiv i izbalansiran električni automobil. Unatoč težini od 1719 kg ID.3 odlično upija neravnine na cesti. No, nameće se pitanje kako će se ID.3 ,pogonjen zadnjom vučom, ponašati na snijegu i zaleđenim površinama. Dolaskom zime vjerojatno će se te nedoumice razriješiti u testovima specijalizirane štampe.
U unutrašnjosti dominiraju digitalni instrumenti. Za manje fanatične ljubitelje high tech-a komande mogu djelovati i pomalo konfuzno. Samo podizači prozora i 'sva četiri žmigavca' se aktiviraju sa klasičnom dugmadi. U kabini je prisutno i ponešto jeftine plastike. Prtljažnik je pet litara veći nego kod Golfa iako je u ID.3-u (elektro) motor smješten straga.
ID.3 |
Uspoređujući ID.3 sa Teslinim modelima treba primjetiti da VW-ov dizajn ipak izgleda nešto 'izbrušeniji' i sa naglaskom na detaljima, posebice u kabini. Tesla ipak dominira u performansama, high-techu i gadgeteriji. 'Problem' Volkswagena ID.3 je njegova cijena od oko 35 000 eura. Sa tako visokom cijenom će vrlo teško polučiti visoke prodajne projekcije koje VW ambiciozno planira.
ID-eovi slavni preci Buba i Golf su uspjeli postati automobilske ikone i prodajni hitovi stoga što je Volkswagen osjetio potrebe tadašnjih kupaca ne samo u pogledu koncepcije nego i cijene. No, Volkswagen će proizvoditi i manje i jeftinije električne automobile o kojima se za sada malo zna. Od tih budućih (i jeftinijih) modela se može očekivati veći prodor na tržištu i pokoji novi trik. Nalik na onakve kakve je Volkswagen oduvijek znao izbacivati iz rukava.
ID.3 |
No comments:
Post a Comment