Pontiac GTO |
De Lorean sa jednom od supruga |
Sredinom sedamdesetih De Lorean formira
DMC, vlastitu kompaniju koja će proizvoditi sportski automobil koji će dobiti ime DMC 12 . Atraktivan i originalan dizajn je 'iskrojio' maestro Giugiaro. V6 motor je posuđen od
Renaulta a u konstrukciji šasije i injženjeringu sudjelovao je i
Lotus pod vodstvom Colina Chapmana. De Lorean tih godina upražnjava hedonistički životni stil a usput i troši enormne svote novca.
Kako bi impresionirao starlete sa kojima je tada bio gotovo danonoćno okružen
De Lorean se podvrgnuo plastičnoj operaciji brade.
De Lorean odlučuje svoju tvornicu izgraditi u Belfastu u Sjevernoj Irskoj budući da je od britanske vlade dobio ukupno 84 milijuna funti novčanih poticaja. Belfast je tada bio poprište sektaških sukoba između protestanata i katolika pa je namjera britanske vlade bila pokušati zaustaviti tenzije otvaranjem novih radnih mjesta. Potpuno nova , za ono vrijeme high-tech tvornica izgrađena je u rekordnom roku a 1981. iz nje izlazi i prvi DMC 12. Iako je novi automobil bio nedovoljno ispitan De Lorean je nepotrebno forsirao povećanje proizvodnje budući da mu je ubrzano ponestajalo novaca. Počinje se špekulirati da je De Lorean sa Colinom Chapmanom naprosto podijelio 17 milijuna dolara dobivenih od poticaja.
De Lorean u DMC-iju 12 |
Gotovo neizbježno, DMC 12 je u postao žrtva loše završne kvalitete. Zabilježeno je da su se brave
od 'gullwing' vrata zaglavljivale prilikom razgledavanja u
autosalonima. DMC 12 je zapravo bio potpuno nespreman za prodaju. Loš publicitet širio se munjevitom brzinom i već naredne
1982. proizvodnja se prekida. Proizvedeno je tek oko 9 000 DMC-a 12.
No, to nije bio jedini De Loreanov problem. U nastojanju da skupi novac
za potrebe posrnule kompaniju De Lorean ulazi u 'dilanje' kokaina. Ubrzo ga u
Americi FBI hapsi sa zatečenih 100 kilograma kokaina. Pod čudnim okolnostima
De Lorean je na kraju oslobođen svih optužbi. Ipak, De Loreanov
poslovni i osobni fijasko je bio više nego potpun.
1985. DMC 12 dobija ulogu vremenskog
stroja u kultnom ZF filmu 'Povratak u budućnost' . Zahvaljujući
filmu DMC 12 pridobija gomilu obožavalaca širom svijeta. De
Loreanov sportski automobil je tako uspješno rehabilitiran i postao jedan od kultnih automobila iz osamdesetih godina prošlog stoljeća.
Iako je imao futurističku vanjštinu
DMC 12 je zapravo bio poprilično konvencionalan automobil. Ipak, treba primjetiti da je John De Lorean odustao od niza
inovativnih tehničkih rješenja u konstrukciji zbog smanjenja
troškova. Karoserija od kvalitetnog nehrđajućeg čelika bez boje
je bila efektna ideja koja je vjerojatno inspirirala i konstruktore
Teslinog Cybertrucka. Gullwing vrata dodaju
podosta drame i futurističkog štiha. Luksuzno-sportska unutrašnjost
je konstruirana u skladu sa prohtjevima američkih kupaca. Sjedala su kožna a klima uređaj se ugrađivao serijski. Zbog nedostatka
snage DMC 12 je bio zapravo više GT nego pravi sportski automobil .
Ovjes koji je konstruirao Lotus nije bio prekrut tako da se DMC 12
mogao zaputiti i na duža putovanja.
DMC 12 unutrašnjost |
John De Lorean |
tehnički podaci:
motor potpuno aluminijski V6 iz 'koprodukcije' Peugeot, Renault,Volvo
zapremina 2,8
snaga 132 KS
0-100 10 sekundi
maksimalna brzina oko 210
težina oko 1250 kg
mjenjač -5 brzina manuelni
-3 brzine automatski
No comments:
Post a Comment