Engleski automobilski portal aronline.co.uk objavio je 2009. članak o 'zaboravljenoj generaciji hatchbacka' . Pisac članka Keith Adams pisao je o Autobianchiju Primuli, Simki 1100 kao i o Zastavi 101. Odlomak o Z 101 iz članka je prilično zanimljiv:
" Zastava 101: prvi pravi moderni
hatchback?
Autobianchi Primula |
Da, znam što mislite - to je samo
prerušeni Fiat 128, proizveden u zemlji sa planskom privredom, ali
genijalnost ovog automobila je to da je znatno poboljšan u odnosu na
automobile na kojem je zasnovan. Giacosa je još jednom pokazao sve
svoje majstorstvo inženjeringa ( i dizajna op ZŠ) s Fiatom 128, uzevši najbolje od
Autobianchija i to ugradio u nekoliko novih projekata. (autor ovdje misli
na Autobianchi Primulu )
Zastava 101 je predstavljena sa
odličnim novim ohc motorom (iz Fiata 128) s pogonom na remen. Motor
je bio je bio nevjerojatno napredan i dugovječan, kao i suvremeni
potpuno neovisni MacPherson ovjes. Tako je na tržište stigao
automobil moderne arhitekture, iako je bio upakovan u trovolumensko
kućište koje je nastojalo da prikrije ovu ultramodernu omotnicu. (
ovdje autor vjerojatno aludira da dizajn 'Stojadina' ipak nije baš potpuno 'svjež' za početak sedamdesetih )
Fiatov dugogodišnji partner Zastava
preuzela je hatchback verziju Fiata 128 1968. Budući model Zastave
je nacrtao Giacosa , a Fiatova uprava je bila previše konzervativna
da bi je stavila u proizvodnju. U svakom slučaju, Zastava vjerojatno
može tvrditi da je (sa 'Stojadinom') stvarno stvorila Golf klasu - bio
je to prvi moderni automobil (tadašnje, op ZŠ) srednje veličine
sa prednjim pogonom. To ne zvuči nimalo loše za automobil prozveden
u komunističkoj zemlji i lansiran u isto vrijeme kada i Morris
Marina.
Pitanje koje se teško usuđujemo
postaviti, ali koje ćemo svejedno postaviti ... je li Zastava 101
bila revolucionarniji dizajn od Minija? Vi nam recite. "
Keith Adams pisao je o automobilima (između ostalog) za Independent, Autocar, Car magazine i BBC Radio 4
No comments:
Post a Comment