Tuesday, February 4, 2020

TESLA CYBERTRUCK: TOTALNO DRUGAČIJI OD DRUGIH



Cybertruck, najnovije prometalo iz radionice Elona Muska, proizveo je popriličnu količinu medijske halabuke unatoč tome što njegova serijska prozvodnja još nije niti započela  . Tesla je za sada samo medijski predstavila svoju viziju pickup-a, omiljene igračke odraslih u Sjedinjenim Državama. U 2019. trio Ford-GM-Chrysler prodao je preko 3 milijuna pickup vozila u SAD. Prodaja pickup-ova zadnjih godina nezaustavljivo raste i proizvođači se slijepo drže zlatne formule 'veliki automobili -veliki profit'. Za ekologiju malo tko mari pa su američki pickup-ovi i dalje pokretani sa moćnim i rastrošnim benzinskim i dizel motorima.

Tesla Cybertruck ulazi u ljutu tržišnu utakmicu i biti će pionir elektropogona među pickup-ovima. Cybertruck , kao i prijašnja Teslina vozila, izaziva podosta kontroverzi i oprečnih mišljenja. Osebujni dizajn čitaoci automobilskih portala porede sa piramidom, klinom ili loše oguljenim krumpirom. Jedan čitalac je zaključio da Cybertuck asocira na uradak studenta prve godine studija dizajna koji je svoju zadaću napravio u žurbi noć prije predaje rada.  

 Dizajneri Cybertrucka su nesumnjivo dobro naoštrili svoje grafitne olovke i čini se kao da su se  pri izradi dizajna isključivo služili ravnalima i trokutima. Sve linije karoserije su oštre a plohe potpuno ravne.  Nesumnjivo je da ogromne ravne površine vanjštine smanjuju troškove proizvodnje. Ukupan vanjski dizajn kao i dizajn kontrolne ploče ipak djeluju donekle nedovršeno. Oštri bridovi karoserije mogu predstavljati i opasnost za pješake i bicikliste. Vjerojatno je da će do početka proizvodnje krajem godine biti izmjena na samom dizajnu zbog sigurnosnih nedoumica.


Cybertruck je naprosto napakovan sa infotaimentom. Sve se regulira i kontrolira na središnjem 17 inčnom ekranu. Za 7000 USD kao opcija može se naručiti i potpuno autonomni 'autopilot' – no, aktivan nadzor vozača i dalje će biti potreban. Jedna od opcija će vjerojatno biti i solarni paneli na krovu koji će dodatno puniti akumlatore.
Vozne karakteristike Teslinog Cybertrucka su naprosto spektakularne. Tako 'top gun' 4x4 verzija sa tri elektromotora od 0 do 100 ubrzava za 2,9 sekundi, maksimalna brzina je preko 200 km/h a putna autonomija je čak 800 km! Cijene počinju od 39 000 USD za model sa zadnjim pogonom do 69 000 USD za 4x4 top model sa navedenim 'ljutim' karakteristikama. Performanse, kabina za šest osoba i velika ušteda goriva su svakako veliki plusevi za Cybertruckov tržišni uspjeh.


Treba dodati da će Cybertruck u svim verzijama biti opremljen sa adaptivnim zračnim ovjesom kako bi se mogao zaputiti i u off-road avanture. Minusi Cybertrucka mogu biti cijena i dizajn za koji je teško predpostaviti da će privući kupce tradicionalnih pickup-ova.
Tesla Cybertruck najvjerojatnije neće napraviti revoluciju u kategoriji pickup-ova. No, za očekivati je da će pokrenuti 'elektrifikaciju' i u tom segmentu. Sa Cybertruckom i njegovim tehnološkim izričajem Elon Musk kao da želi poručiti da i u ovom segmentu može ponuditi nešto potpuno novo, pomalo otkačeno i biti  i dalje totalno drugačiji od drugih.

No, nimalo ne želeći degradirati osebujna i inovativna Teslina prometala čini se da Muskovom konceptu budućnosti transporta ipak nedostaje jedna bitna komponenta. Cijene Teslinih vozila bi trebale biti znatno dostupnije širim slojevima stanovništva. Ako analiziramo revolucionarna prometala iz prošlog, 20. stoljeća svima im je zajednička crta bila pristupačna cijena. Mini Morris, Citroen 2CV, VW Buba, Renault 4 i Fiat 500/600  bili su jeftini i gotovo ništa manje revolucionarni automobili za svoje vrijeme u poređenju sa aktuelnim Teslinim modelima.

mini, citroen 2cv, vw buba, renault 4 i fiat 500
Neizbježno, stječe se i dojam da će Cybertruck ,kao i mnoštvo modernih suv i pick-up vozila, većinom služiti kao 'tenkić' s kojim će se oni nešto imućniji izolirati i razlikovati od običnih plebejeca.


No comments:

Post a Comment