Cybertruck, najnovije prometalo iz
radionice Elona Muska, proizveo je popriličnu količinu medijske halabuke unatoč tome što njegova
serijska prozvodnja još nije niti započela . Tesla je za sada samo medijski predstavila svoju viziju
pickup-a, omiljene igračke odraslih u Sjedinjenim Državama. U 2019.
trio Ford-GM-Chrysler prodao je preko 3 milijuna pickup vozila u SAD.
Prodaja pickup-ova zadnjih godina nezaustavljivo raste i proizvođači
se slijepo drže zlatne formule 'veliki automobili -veliki profit'. Za ekologiju malo
tko mari pa su američki pickup-ovi i dalje pokretani sa moćnim i rastrošnim
benzinskim i dizel motorima.
Tesla Cybertruck ulazi u ljutu tržišnu
utakmicu i biti će pionir elektropogona među pickup-ovima. Cybertruck , kao i prijašnja Teslina vozila, izaziva podosta
kontroverzi i oprečnih mišljenja. Osebujni dizajn čitaoci automobilskih portala porede sa piramidom, klinom ili loše oguljenim krumpirom.
Jedan čitalac je zaključio da Cybertuck asocira na uradak studenta
prve godine studija dizajna koji je svoju zadaću napravio u žurbi
noć prije predaje rada.
Dizajneri
Cybertrucka su nesumnjivo dobro naoštrili svoje grafitne olovke i čini se kao da su se pri izradi dizajna isključivo služili ravnalima i trokutima. Sve linije karoserije su oštre a plohe potpuno ravne. Nesumnjivo je da ogromne ravne površine vanjštine smanjuju troškove proizvodnje. Ukupan vanjski dizajn kao i dizajn
kontrolne ploče ipak djeluju donekle nedovršeno. Oštri bridovi
karoserije mogu predstavljati i opasnost za pješake i bicikliste. Vjerojatno je da će do početka proizvodnje krajem godine biti
izmjena na samom dizajnu zbog sigurnosnih nedoumica.
Cybertruck je naprosto napakovan sa
infotaimentom. Sve se regulira i kontrolira na središnjem 17 inčnom
ekranu. Za 7000 USD kao
opcija može se naručiti i potpuno autonomni 'autopilot' – no,
aktivan nadzor vozača i dalje će biti potreban. Jedna od opcija će
vjerojatno biti i solarni paneli na krovu koji će dodatno puniti akumlatore.
Vozne karakteristike Teslinog
Cybertrucka su naprosto spektakularne. Tako 'top gun' 4x4 verzija sa tri
elektromotora od 0 do 100 ubrzava za 2,9 sekundi, maksimalna brzina
je preko 200 km/h a putna autonomija je čak 800 km! Cijene počinju
od 39 000 USD za model sa zadnjim pogonom do 69 000 USD za 4x4 top
model sa navedenim 'ljutim' karakteristikama. Performanse, kabina za
šest osoba i velika ušteda goriva su svakako veliki plusevi za
Cybertruckov tržišni uspjeh.
Treba dodati da će Cybertruck u svim
verzijama biti opremljen sa adaptivnim zračnim ovjesom kako bi se
mogao zaputiti i u off-road avanture. Minusi Cybertrucka mogu biti
cijena i dizajn za koji je teško predpostaviti da će privući kupce
tradicionalnih pickup-ova.
Tesla Cybertruck najvjerojatnije neće
napraviti revoluciju u kategoriji pickup-ova. No, za očekivati je da
će pokrenuti 'elektrifikaciju' i u tom segmentu. Sa Cybertruckom i
njegovim tehnološkim izričajem Elon Musk kao da želi poručiti da
i u ovom segmentu može ponuditi nešto potpuno novo, pomalo otkačeno i biti i dalje totalno drugačiji od drugih.
No, nimalo ne želeći degradirati osebujna i
inovativna Teslina prometala čini se da Muskovom konceptu budućnosti
transporta ipak nedostaje jedna bitna komponenta. Cijene Teslinih vozila bi trebale biti znatno dostupnije širim slojevima stanovništva. Ako
analiziramo revolucionarna prometala iz prošlog, 20. stoljeća
svima im je zajednička crta bila pristupačna cijena. Mini Morris,
Citroen 2CV, VW Buba, Renault 4 i Fiat 500/600 bili su jeftini i gotovo ništa manje revolucionarni automobili za svoje vrijeme u poređenju sa aktuelnim Teslinim modelima.
mini, citroen 2cv, vw buba, renault 4 i fiat 500 |
No comments:
Post a Comment