Monday, March 30, 2020

USPON I PAD CADILLACA


Ovo je prevod videa o povijesti Cadillaca koji je objavio američki BUSINESS INSIDER. Prevod nije doslovan nego stiliziran a ponešto sam i  dodao.  



Nekada je u SAD posjedovati i voziti Cadillac bio statusni simbol, međutim već decenijama prodaja Cadillacovih modela vrtoglavo pada. 1980. Cadillac je u SAD prodavao gotovo trećinu svih prodanih luksuznih automobila, u 2019. udio je pao na manje od 7% .

rani Cadillac
1902. u Detroitu Henry Ford je osnovao kompaniju koja je bila preteča Cadillaca. Zbog neslaganja sa investitorima Ford je napustio tek osnovanu automobilsku kompaniju i poslije toga osnovao kasnije moćni Ford. Ime Cadillac potječe od francuskog istraživača koji je osnovao Detroit 1701.
U početku su Cadillacovi modeli bili gotovo identični Fordovim. 1909 General Motors kupuje Cadillac i etablira ga kao naprestižniju 'diviziju' unutar grupacije.

Cadillac je u svom ranom periodu predstavio brojna tehnička unapređenja i izume. Između ostalog, Cadillac je konstruirao prvi automobil sa potpuno zatvorenom kabinom te je patentirao elektro starter. 1927. Cadillac je predstavio model La Salle za koga se može reći da je prvi stilski dizajniran luksuzni automobil. Prodaja je rasla sve do početka drugog svjetskog rata kada Cadillac počinje izrađivati tenkove i dijelove za avione.

Poslijeratne godine donele su ponovnu ekspanziju prodaje Cadillaca. Pedesete godine obilježene su dizajnima u kojima su dominirala 'krilca' na stražnjem kraju a Cadillaci su postajali dimenzijama sve veći. 1968. Cadillac je proizveo preko 200 000 automobila koje su vozili popularni glumci, sportaši, političari kao i tada planetarno popularan Elvis Presley.

 Cadillac Eldorado 1976
Trend sve glomaznijih modela Cadillac je nastavio i početkom sedamdesetih sve do naftne krize koja je rezultirala enormnim porastom cijena naftnih derivata.  Kupci u SAD sve više počinju kupovati luksuzne njemačke modele. Mercedesi, BMW-ei i Porsche-i tada su bili ekonomičniji kao i kvalitetnije izrađeni od rastrošnih američkih 'krstarica'. Na tržištu su se pojavili i jeftini i ekonomični automobili iz Japana.

Cadillac smanjuje dimenzije svojih cestovnih lađa, no novi modeli postaju tek derivati ostalih GM brendova. Cadillac bez svoje karakteristične osobnosti postaje neprepoznatljiv. Cimarron – 'mali Cadillac' je trebao biti prodajni hit, no zbog slabašne prodaje ostaje na tržištu samo šest godina (1982.-1988.). Prodaja i dalje opada, 1990. iznosila je 22% udjela u prodaji luksuznih automobila u SAD. Pored prodaje opala je i kvaliteta.

Cadillac Escalade
Devedeste godine prošlog stoljeća također bile teške za Cadillac. Pojavio se i novi 'jak' igrač- Lexus, luksuzna divizija moćne Toyote. 1999. Cadillac predstavlja Escalade, luksuzni terenac koji je umnogome pomogao da se izbjegne totalni fijasko. Escalade su zavoljeli reperi i glumci, pomogla mu je i promidžba u fimovima i video spotovima pa je tako na neki način ušao i u pop-kulturu.

U 21. stoljeću Cadillac i dalje bilježi pad prodaje budući da nije stvorio već paletu SUV modela. SUV vozila u SAD čine 60% ukupne prodaje luksuznih automobila.

Ipak, pozitivni trend je porast prodaje u Kini. Cadillacova tvornica u Šangaju ima oko 302 'dilera' u Kini a broj se planira povećati do 500.






No comments:

Post a Comment