Sunday, December 24, 2017

O ČEMU PJEVAJU POGUESI?



Popularni hit 'Fairytale of New York' (iliti Bajka o New Yorku) ove godine puni svoj trideseti rođendan.  Pjesma koja ne pjeva o Djedi Mrazu i zvončićima već o drogi i alkoholizmu u više navrata proglašena je najboljom božićnom pjesmom ikada.

Opora pjesma o irskom imigrantu u New Yorku koji je u alkoholiziranom stanju uhapšen na božićno veče tako je postala dijelić božićno-novogodišnjeg kolorita diljem planeta.

Pjesmu su 1987. skladali Shane Mac Gowan i Jem Finer članovi tada popularnih The Poguesa. Zanimljivo je da te 1987. 'Fairytale of New York' zauzela tek drugo mjesto na britanskoj top listi, poslije  Pet Shop Boysa i njihove obrade pjesme 'Always on my mind'.

 'Ti si stara kurva na heroinu
Ležiš tamo skoro mrtva sa iglom u veni na tom krevetu
Ti ološu, bedni crve
Jeftini vašljivi pederu'

U duetu sa Shane Mac Gowanom ovu urbanu bajku otpjevala je i Kirsty Mac Coll koja je poginula 2000. kao žrtva razularene vožnje gliserom u Meksiku. U video spotu 'glumi' i tada nepoznati glumac Matt Dillon. Dijelovi spota su snimljeni u pravoj stanici njujorške policije.

Zbog pogrdnih izraza pjesma je jedno vrijeme bila cenzurirana na BBC radiju. No, zanimljivo je i vidjeti prijevod 'Bajke o New Yorku' koji sam pronašao na internetu kada sam već gubio volju i snagu da je sam prevedem. Prijevod je od nepoznatog autora i smatram da je odličan, nalazi se na dnu ...

Shane Mac Gowan danas 25.12. 2017. puni svoj 60ti rođendan.


 foto getty images /bbc.co.uk


na You Tubeu možete naći i originalni video spot 'Fairytale of New York' koji ima preko 46,5 milijuna pregleda, ja ga nisam uspjeo 'nalijepiti'


Bajka o Njujorku
Bilo je Badnje veče, draga
U pritvoru za alkose
Jedan mi je starac rekao da,
Neće doživeti sledeće
A onda je otpevao pesmu
'Ta retka stara planinska rosa'
Okrenuo sam glavu
I o tebi sanjario
Posrećilo mi se
Osvojio sam sa osamnaest prema jedan
Imam osećaj
Da je ovo naša godina
I zato, srećan Božić
Volim te draga
Mogu da zamislim bolja vremena
Kad će se svi naši snovi ostvariti
Oni imaju kola
velika kao barovi
Oni imaju reke zlata
Ali taj vetar pravo kroz tebe prolazi
Tu starima nije mesto
Kad si me prvi put uzeo za ruku
Jedne hladne Badnje večeri
Obećao si mi da
me Brodvej čeka
Bio si zgodan
Bila si lepa
Kraljica grada Njujorka
Kada je bend prestao da svira
Tražili su još
Sinatra se njihao,
Svi pijanci su pevali
Mi smo se na ćošku ljubili
Oni su plesali kroz noć
Momci iz hora njujorške policije
Pevali su “Zaliv Galvej”
A zvona su oglašavala
da Božić je
Ti si skitnica
Ti si siledžija
Ti si stara kurva na heroinu
Ležiš tamo skoro mrtva sa iglom u veni na tom krevetu
Ti ološu, bedni crve
Jeftini vašljivi pederu
Srećan Božić malo sutra
Molim se Bogu da nam je poslednji
Mogao sam biti neko i nešto
Ma to može svako
Snove si mi uzeo
Kad sam tebe našla
Držao sam ih kod sebe draga
Stavio ih uz svoje
Ne možeš uspeti sasvim sama
Moji se snovi oko tebe vrte

No comments:

Post a Comment