Tuesday, December 19, 2017

DRUGORAZREDNA KVALITETA ZA NOVE EUROPLJANE




Vjerojatno smo svi nekada bili iziritirani sa kvalitetom proizvoda koji dolaze sa zapada. Veš mašine koje rade tek koju godinu, novi francuski automobili koji se kvare gotovo svakodnevno kao i čokolade koje kakao sadrže samo u tragovima. Nedavno sam kupio trenerku jednog renomiranog njemačkog proizvođača, no nakon nekoliko mjeseci na rukavima su se pojavile grudvice. Prije petnaestak godina u Londonu sam kupio Umbro trenerku koja se još uvijek doima 'kao nova'.

Renomirani europski proizvođači često prodaju robu slabijeg kvaliteta u zemljama srednje i istočne Europe. Tako su stanovnici tkz nove Europe postali potrošači drugoga reda.  Problem je adresiran i u Europskom parlamentu a Europska komisija naglašava da će strože nadzirati kompanije -'sumnjivce'.

O ovom problemu počela je izvještavati i zapadnoeuropska štampa. Pogledajmo što je napisao ugledni njemački Spiegel. Autor članka u Spiegelu Nils Klawitter konstatira da na tržišta istočnih europskih zemalja nerijetko stižu proizvodi lošijeg kvaliteta.


 ovdje se može vidjeti razlika u sastavu inkriminiranih proizvoda, izvor Spiegel  

Tako u Slovačkoj omekšivač Lenor košta 30% više nego u Austriji i to za pakovanje 0,6 dcl manjeg sadržaja. Spiegel tako konstatira da smrznuta Dr Oetker Mozzarela pica u Slovačkoj ima 5 feta mocarele a u Austriji ima (čak) 7 feta sira.

Na listi inkriminiranih je i Coca Cola koja umjesto šećera na istoku Europe koristi umjetne zaslađivače. Nadalje, popularna Nutella u Madžarskoj sadrži manje kakaa nego Njemačkoj. Proizvođač Nutelle, Ferrero takvu praksu objašnjava s time da Nijemci upotrebljavaju i drugačiji kruh na kojeg mažu popularnu slasticu. No, Europska Unija će kompanije sa lošim 'izgovorima' vjerojatno i procesuirati.

Dok se to ne desi, 103 milijuna potrošača u zemljama nove Europe će i dalje uživati u ribljim štapićima sa više krušnih mrvica nego komadića ribe i voćnim jogurtima sa malim udjelom voća.

Postoje i pohvalni primjeri ujednačavanja kvalitete proizvoda, što su učinile tvrtke Bahlsen sa Leibniz keksima kao i Frosta sa svojim programom smrznute hrane.

Spiegel članak zaključuje sa mišljenjem stručnjaka za brandove Achima Feigea. On smatra da plasiranje lošijih proizvoda istog branda predstavlja amaterski potez sa kojim u konačnici velike kompanije gube renome. Direktna posljedica je jačanje jeftinijih kućnih brandova prodajnih lanaca.

Dodajmo, da se razočarani potrošači nerijetko vraćaju i domaćim proizvođačima, ukoliko ovi u međuvremenu nisu proglasili bankrot. Početna euforija i pomama za proizvodima sa zapada je  čini se splasnula.

Rusija, uništavanje hrane sa zapada, ovdje su možda i mandarine iz doline Neretve? , foto nbcnews 

 U Rusiji ,kojoj je Europa uvela embargo na uvoz prehrambenih proizvoda, u tijeku je prava  poljoprivredna renesansa. Rusi su gotovo preko noći razvili mliječnu industriju, voćarstvo i uzgoj ribe. Po pisanju londonskog Financial Timesa Rusija je u izvozu pšenice pretekla i SAD. Snalažljivi Rusi su se u proizvodnji hrane uzdali 'u se i u svoje kljuse' tako da se tamošnji proizvođači zapravo nadaju da će zapadni embargo  potrajati još dugo.

VIDEO: ukazom 'otkačenog' predsjednika Vladimira Putina Rusi su uništili svu sumnjivu hranu uvezenu iz EU kao protumjeru za ekonomski embargo 



No comments:

Post a Comment