Današnji automobili definitivno pate od nedostatka karizme. Zbog raznih sigurnosnih, tehničkih i ekonomskih razloga automobili danas nalikuju jedan drugome. Automobilski koncerni uglavnom dijele jednake motore i platforme a često zajedno i proizvode gotovo potpuno identične modele automobila pod različitim imenima. U konačnici, današnji automobili izgledaju pomalo dosadno.
Citroen Maserati ili točnije Citroen SM također je produkt kooperacije; francuskog dizajna-Citroen i talijanske mehanike-Maserati. Rezultat- Citroen SM predstavljao je impresivan spoj brzine, stila i individualnosti. Za razliku od današnjih automobila koji će za desetak godina završiti u kakvoj drobilici. Citroen SM iako nastao davne 1970. još uvijek izgleda elegantno i a njegovu udobnost nisu nadmašili niti današnji automobili.
Priča o SM-u počinje 1969. kada je Citroen preuzeo Maserati. Kako je tada Citroen želio ući u svijet super-sportskih automobila akvizicijom Maseratija riješeno je pitanje adekvatnog motora. Legendarni Citroen DS poslužio je kao dizajnerska osnova. također su sa DS-a preuzeti i mnogi sklopovi uključujući i hidropneumatski ovjes. Iznimno aerodinamični SM sa maksimalnom brzinom od 225 km/h je tada bio najbrži automobil sa prednjim pogonom.
Automobil je bio iznimno udoban u vožnji i idealno podešen za krstarenja pri visokim brzinama. SM-ov hidropneumatski ovjes je imao čak šest nivoa za podešavanje visine. Hidropneumatika je 'asistirala' i volanu koji je pri parkiranju i nižim brzinama bio lagan za okretanje. Kada bi automobil povećavao brzinu volan bi postao krući. Citroen SM je bio tehnološki kompleksan automobil a Masseratijev V6 motor je bio prilično sklon kvarovima. Neizbježno, nakon uspješnog starta prodaja ovog Citroenovog modela futurističkog dizajna je sa vremenom opadala. I sam Citroen je upao u financijske teškoće te je početkom sedamdesetih prešao pod okrilje Peugeota pa je proizvodnja SM-a naprasno prekinuta 1975.
Ukupno je prodano 12 920 SM-ova, a dobro očuvani SM danas košta preko 20 000 eura. Citroenov bezvremenski dizajn osigurao je SM-u mjestu među samom kremom klasičnih automobila. Kako je nastao u isto vrijeme kada i Concorde Citroen SM se zbog jedinstvenog spoja brzina i stila smatra automobilskim ekvivalentom legendarnog zrakoplova. Svijet bez Concorda i Citroena SM je odista doima kao pomalo bezlično mjesto. Ostaje nam jedino ponadati se da će ljudska imaginacija ponovo osmisliti i dizajnirati slične automobile i zrakoplove poput Citroena SM i Concorda.
Tehnicke karakteristike:
mjenjac manuelni 5 brzina/ automatski 3 brzine
motor aluminijski 2,7 V6
napajanje goriva tri dvostruka weber karburatora
snaga 170 ks
ubrzanje 0-100 8,5
maksimalna brzina 225 km/h
No comments:
Post a Comment