Francuski Renault je u
svojoj novijoj povijesti težio postati ekskluzivni automobilski
brand. Automobili futurističkog dizajna poput Renault Avantimea i
Vel Satisa imali su hladan prijem kod kupaca i Renault se vremenom
vratio 'razumljivijim' dizajnerskom formama.
Renault Avantime 2001. i Renault Vel Satis 2002. |
novi Renault Alpine a 110 i model iz 1961-1977. |
Renault je
reinakarnirao legendarni Alpine A110, mali sportski automobil koji je
bio zvijezda reli natjecanja 60ih i 70ih godina prošlog stoljeća. I
novi A110 je sa dužinom od 418 cm, za današnja mjerila, mali
sportski automobil i tako izravni tržišni konkurent Porsche
Caymanu. Alpine A110 je 20cm kraći i preko 200kg lakši od Caymana.
Zanimljivo je da je A110 sa cijenom od 55-60 000 eura nešto skuplji
od osnovne verzije Caymana koja stoji oko 53 000.
Motor i pogon Alpine
A110 smješteni su straga. Karoserija i šasija izrađeni su u
potpunosti od aluminija tako da cijeli automobil teži samo 1103
kilograma. Renaultov 1.8 turbo motor sa snagom od 249 ks katapultira A110 od 0 do 100 za
4,5 sekundi. Maksimalna brzina je oko 250 km/h. Mjenjač sa dvostrukim
kvačilom i sedam brzina koje se mjenjaju sa ručicama pored
upravljača proizvodi Getrag. Zahvaljujući niskom težištu A110
odlično leži na cesti a relativno mekani ovjes pozdravit će kupci
koji će ovog sportaša voziti na dnevnoj bazi. U A110 nije ugrađeno
previše tehnologije i gadgeterije tako da je Renault kod
ovog agilnog 'dnevnog sportaša' naglasak stavio na užitak u
vožnji.
Retro dizajn se čvrsto
drži originala iz 1961. Usudio bih se reći da je Alpine A110
pored Fiata 500 i Dodge Challengera jedna od najboljih modernih dizajnerskih interpretacija retro originala. Moderna instrument ploča i putnička
kabina je uspješno interpolirana sa vanjskim mekanim i
dinamičnim retro linijama.
Alpine a 110, jednostavna ali i naglašeno sportska kabina |
Ne treba sumnjati da će
Alpine A110 sa svojim reskim turbo zvukom i elegantnom pojavom biti
česti prizor na europskim prometnicama. Pored starog kontinenta
prodaja Alpine A110 će u 2018. započeti i u Japanu i Australiji.
Alpine a 310 1977-1985. i Alpine a 610 1991-1994 |
No comments:
Post a Comment