Thursday, January 25, 2018

ALPINE A110: FRANCUSKA AUTOMOBILSKA DELIKATESA



Francuski Renault je u svojoj novijoj povijesti težio postati ekskluzivni automobilski brand. Automobili futurističkog dizajna poput Renault Avantimea i Vel Satisa  imali su hladan prijem kod kupaca i Renault se vremenom vratio 'razumljivijim' dizajnerskom formama.

 Renault Avantime 2001. i Renault Vel Satis 2002.   
No, Renault je sa meteorskim rastom prodaje svojeg 'sub-branda' Dacia kompenzirao posljedice ekonomsko-financijske krize iz posljednjeg desetljeća. 'Život uvijek nađe put' kako je rekao doktor Malcolm iz Jurassic Parka. Kriza je sada stvar prošlosti a Renault nakon više od 20 godina ponovno konstruira pravi sportski automobil pod imenom Alpine A110.

 novi Renault Alpine a 110 i model iz 1961-1977. 
Renault je reinakarnirao legendarni Alpine A110, mali sportski automobil koji je bio zvijezda reli natjecanja 60ih i 70ih godina prošlog stoljeća. I novi A110 je sa dužinom od 418 cm, za današnja mjerila, mali sportski automobil i tako izravni tržišni konkurent Porsche Caymanu. Alpine A110 je 20cm kraći i preko 200kg lakši od Caymana. Zanimljivo je da je A110 sa cijenom od 55-60 000 eura nešto skuplji od osnovne verzije Caymana koja stoji oko 53 000.


Motor i pogon Alpine A110 smješteni su straga. Karoserija i šasija izrađeni su u potpunosti od aluminija tako da cijeli automobil teži samo 1103 kilograma. Renaultov 1.8 turbo motor sa snagom od 249 ks  katapultira A110 od 0 do 100 za 4,5 sekundi. Maksimalna brzina je oko 250 km/h. Mjenjač sa dvostrukim kvačilom i sedam brzina koje se mjenjaju sa ručicama pored upravljača proizvodi Getrag. Zahvaljujući niskom težištu A110 odlično leži na cesti a relativno mekani ovjes pozdravit će kupci koji će ovog sportaša voziti na dnevnoj bazi. U A110 nije ugrađeno previše tehnologije i gadgeterije tako da je Renault kod ovog agilnog 'dnevnog sportaša' naglasak stavio na užitak u vožnji.

Retro dizajn se čvrsto drži originala iz 1961. Usudio bih se reći da je Alpine A110 pored Fiata 500 i Dodge Challengera jedna od najboljih modernih dizajnerskih interpretacija retro originala. Moderna instrument ploča i putnička kabina je uspješno interpolirana sa vanjskim mekanim i dinamičnim retro linijama.

 Alpine a 110, jednostavna ali i naglašeno  sportska kabina
Renaultovi dizajneri i inženjeri su na osnovi iskustava iz Renault Sporta uspješno spojili sve estetsko-tehničke sastojke prilikom konstuiranja ovog dopadljivog automobila. Ne treba zaboraviti da je Renault i jedan od pionira u konstruiranju modernih turbo četverocilindraša.  Početni interes kupaca za ovu francusku automobilsku delikatesu je ogroman. Sa Alpinom A110 Renault je uspješno osjetio prostor na tržištu za ovaj pomalo egzotičan ali praktičan sportski automobil.

Ne treba sumnjati da će Alpine A110 sa svojim reskim turbo zvukom i elegantnom pojavom biti česti prizor na europskim prometnicama. Pored starog kontinenta prodaja Alpine A110 će u 2018. započeti i u Japanu i Australiji.





     Alpine a 310 1977-1985. i Alpine a 610 1991-1994
pročitajte članak na engleskom na dailysalada.blogspot.com

No comments:

Post a Comment