Thursday, January 23, 2020

ROVER 75: BUDUĆI KLASIK



 Rover 75 je nedvojbeno najbolji automobil koji je engleski Rover konstruirao u svojoj stogodišnjoj povijesti proizvodnje automobila. Povijest je naprasno prekinuta 2005. kada je Rover bankrotirao. Zanimljivo je da je tvrtka Rover 1952. bila četvrti proizvođač u svijetu po broju proizvedehih automobila. Prva tri mjesta su tada bila rezervirana za američki 'big three' trio: General Motors, Ford i Chrysler.

Rover 75 udobna je poslovna limuzina predstavljena 1998. te je izgledom i voznim sposobnostima uspješno parirala tadašnjim konkurentima. U kreiranju 75-ice sudjelovao je i moćni BMW, tadašnji vlasnik Rovera. Unutarnji i vanjski dizajn djelo je engleskih dizajnera a BMW je novi model opskrbio sa mehaničkim sklopovima kao i sa motorom za dizel varijantu.

 u unutrašnjosti dominira kontrolna ploča od orahovog drveta, no bilo je i dosta plastike 

Pogon je bio prednji. Kabina je bila ponešto skučena no prtljažnik je bio ogroman. Tržišna koncepcija Rovera 75 je bila poprilično jednostavna: ponuditi dobar komad automobila, gotovo veličine BMW serije 5, za iznos manji od cijene BMW serije 3. Atraktivan 'retro moderan' dizajn 75-ice, solidna izrada i zadovoljavajuće karakteristike izazvali su dobar početni odaziv kupaca. Tako je 1999. ,prve godine na tržištu, prodano preko 50 000 75-ica. Poprilično kromiranih vanjskih detalja i kontrolna ploča od oraha sa indikatorima u art deco stilu djelovali su donekle konzervativno. Tako se tek predstavljeni Rover 75 ,namjerno ili nenamjerno ali gotovo neizbježno, tržišno pozicionirao prema potencijalnim kupcima srednje i starije dobi. Mekan i udoban ovjes također je sportski orijentirane mlađe kupce odbijao od Rovera 75.

Unatoč dobroj početnoj prodaji Rovera 75 na novi model je pao ipak preveliki teret nagomilanih Roverovih dugova. BMW je odlučio prekinuti agoniju i 2000. prodao je 'engleskog pacijenta' britanskoj Phoenix grupi. Novi vlasnici ponajviše su radili na badge-engineeringu; mijenjanju amblema i logotipa pa je tako Rover 75 dobio i MG izvedenicu.   2004. napravljen je temeljniji redizajn. No, naredne 2005. godine MG Rover je bankrotirao i proizvodnja 75-ice je zaustavljena.

 kineski Roewe 750

Licencu i tehnologiju za proizvodnju Rovera 75 otkupili su Kinezi. Pod imenom Roewe 750 elegantni 'englez' u kineskoj interpretaciji se proizvodio od 2006. do 2016. Ime Rover otkupio je Ford i teško je povjerovati da će Rover kao brend ponovo 'oživjeti' na tržištu.

Zahvaljujući atraktivnom izgledu i robusnoj izradi Rover 75 je ,prvenstveno u Velikoj Britaniji, popularan polovan automobil. Za nekoliko stotina funti može se kupiti solidno očuvana 75-ica. Najbolji izbor je model sa 2.0 BMW dizel common rail motorom. Četverocilindrični benzinac sa 1.8 motorom sklon je kvarovima a šestocilindraši sa zapreminama od 2.0 i 2.5 su veliki potrošači. Postojala je i 'top gun' V8 verzija sa moćnim 4.6 Fordovim motorom sa snagom od 256 KS i pogonom straga. U prodaji su bile i: 'estate' -karavan verzija i produžena limuzina. Za desetak godina Rover 75 biti će oldtimer i ne treba sumnjati da će zbog svoje elegancije i originalnosti biti poželjan izbor automobilskih entuzijasta pa i postati budući klasik.


silueta je bila i dinamična i elegantna
 MG ZT izvedenica sa fordovim V8 motorom
 Rover 75 coupe verzija -samo kao prototip


No comments:

Post a Comment