Rover 75 je nedvojbeno najbolji
automobil koji je engleski Rover konstruirao u svojoj stogodišnjoj
povijesti proizvodnje automobila. Povijest je naprasno prekinuta
2005. kada je Rover bankrotirao. Zanimljivo je da je tvrtka Rover
1952. bila četvrti proizvođač u svijetu po broju proizvedehih
automobila. Prva tri mjesta su tada bila rezervirana za američki
'big three' trio: General Motors, Ford i Chrysler.
Rover 75 udobna je poslovna limuzina
predstavljena 1998. te je izgledom i voznim sposobnostima uspješno
parirala tadašnjim konkurentima. U kreiranju 75-ice sudjelovao je
i moćni BMW, tadašnji vlasnik Rovera. Unutarnji i vanjski dizajn
djelo je engleskih dizajnera a BMW je novi model opskrbio sa
mehaničkim sklopovima kao i sa motorom za dizel varijantu.
u unutrašnjosti dominira kontrolna ploča od orahovog drveta, no bilo je i dosta plastike |
Pogon je bio prednji. Kabina je bila
ponešto skučena no prtljažnik je bio ogroman. Tržišna koncepcija
Rovera 75 je bila poprilično jednostavna: ponuditi dobar komad
automobila, gotovo veličine BMW serije 5, za iznos manji od cijene
BMW serije 3. Atraktivan 'retro moderan' dizajn 75-ice, solidna
izrada i zadovoljavajuće karakteristike izazvali su dobar početni
odaziv kupaca. Tako je 1999. ,prve godine na tržištu, prodano preko
50 000 75-ica. Poprilično kromiranih vanjskih detalja i kontrolna
ploča od oraha sa indikatorima u art deco stilu djelovali su donekle
konzervativno. Tako se tek predstavljeni Rover 75 ,namjerno ili
nenamjerno ali gotovo neizbježno, tržišno pozicionirao prema
potencijalnim kupcima srednje i starije dobi. Mekan i udoban ovjes
također je sportski orijentirane mlađe kupce odbijao od Rovera 75.
Unatoč dobroj početnoj prodaji Rovera
75 na novi model je pao ipak preveliki teret nagomilanih Roverovih
dugova. BMW je odlučio prekinuti agoniju i 2000. prodao je
'engleskog pacijenta' britanskoj Phoenix grupi. Novi vlasnici
ponajviše su radili na badge-engineeringu; mijenjanju amblema i
logotipa pa je tako Rover 75 dobio i MG izvedenicu. 2004. napravljen je temeljniji
redizajn. No, naredne 2005. godine MG Rover je bankrotirao i
proizvodnja 75-ice je zaustavljena.
kineski Roewe 750 |
Licencu i tehnologiju za proizvodnju
Rovera 75 otkupili su Kinezi. Pod imenom Roewe 750 elegantni 'englez'
u kineskoj interpretaciji se proizvodio od 2006. do 2016. Ime Rover
otkupio je Ford i teško je povjerovati da će Rover kao brend ponovo 'oživjeti' na tržištu.
Zahvaljujući atraktivnom izgledu i
robusnoj izradi Rover 75 je ,prvenstveno u Velikoj Britaniji, popularan polovan automobil. Za nekoliko stotina funti može se
kupiti solidno očuvana 75-ica. Najbolji izbor je model sa 2.0 BMW
dizel common rail motorom. Četverocilindrični benzinac sa 1.8
motorom sklon je kvarovima a šestocilindraši sa zapreminama od 2.0 i
2.5 su veliki potrošači. Postojala je i 'top gun' V8 verzija sa
moćnim 4.6 Fordovim motorom sa snagom od 256 KS i pogonom straga. U
prodaji su bile i: 'estate' -karavan verzija i produžena limuzina.
Za desetak godina Rover 75 biti će oldtimer i ne treba
sumnjati da će zbog svoje elegancije i originalnosti biti poželjan
izbor automobilskih entuzijasta pa i postati budući klasik.
silueta je bila i dinamična i elegantna |
MG ZT izvedenica sa fordovim V8 motorom |
Rover 75 coupe verzija -samo kao prototip |
No comments:
Post a Comment