Monday, November 18, 2019

VW GOLF 8 : EVOLUCIJA KOJA TEČE


 Prvi Volkswagen Golf predstavljen je 1974. Revolucionarni klinasti dizajn, njemačka pouzdanost i odlično iskorišten prostor unutrašnjosti bili su ključni faktori za instant uspjeh nasljednika legendarne VW Bube.  Svjetska naftna kriza sa početka 70ih također je doprinijela odličnoj početnoj prodaji  Golfa 1. Volkswagen je u Golf 1 ugradio već gotovo zaboravljeni dizel motor i masovno ga popularizirao.   Prvobitna koncepcija se razvijala iz prve generacije u sve naredne generacije VW Golfa sa poznatim Volkswagenovim načelom ' evolucija prije revolucije'. Golf je s vremenom postao norma i gotovo sinonim za kategoriju kompaktnih automobila.


Evolucija tako teče već 45 godina u sedam dosadašnjih generacija i 35 milijuna prodanih Golfova. Čitaoci jednog engleskog automobilskog portala su Golf okarakterizirali kao 'prokleto briljantno i dosadno vozilo bez karaktera'. Drugi čitalac je bio još sarkastičniji primjetivši da je Golf 'dizajniran da se dopadne ljudima koji nisu odviše zainteresirani za automobile'. No usprkos sarkastičnim Englezima, diljem svijeta postoje brojni Golf -'lojalisti' skupina vjernih kupaca koji su posjedovali dvije ili više generacija legendarnog kompakta.

Nedavno je predstavljena i osma generacija Golfa. Iako Volkswagen naglašava da se radi o potpuno novom modelu više nego očigledno je da je nova 'osmica' izgledom i koncepcijom evolucija 'sedmice'. Tako je Golf 8 nešto niži ali ipak malo duži od prethodnika. Treba primjetiti da je u odnosu na prvu generaciju Golf 8 duži za čak 86 cm i širi za oko 20 cm. Volkswagen ne želi ništa prepustiti riziku i nastavlja sa trendom sve većih novih modela.


Izgled vanjštine kod Golfa 8, posebice sa strane i odozada, vidljiva je stilska nadogradnja prethodnika. Novi je styling prednjih svjetala koja sada leže nešto niže i donose nešto dinamičniji izričaj.
Unutrašnjost je u odnosu na prethodnika potpuno izmijenjena. Svi instrumenti su digitalizirani tako da je gotovo nemoguće pronaći kakav klasični gumb. Na kontrolnoj ploči dominiraju dva touchscreena sa svim satovima, komandama i indikatorima. Čak su i komande grijanja na centralnom touchscreenu, a regulacija temperature se obavlja glasom ili pomoću digitalnih 'slidera' smještenih ispod touchscreen ekrana. Razni sigurnosni sustavi se između ostalog mogu i downloadirati.  Vrata se mogu otključavati i  sa smartphoneom.


Biti će zanimljivo vidjeti kako će digitalizirani kokpit funkcionirati u praksi. Jedino što je sigurno da Golf 8 nećete moći popravljati u radionici kod susjeda. Da li ćete morati pronaći dobrog autoelektričara i možda informatičara- pokazati će vrijeme. No. Ipak čete u (i dalje) u novi Golf moći sipati lož ulje budući da dizeli ostaju u ponudi. Pored 'pročišćenih' dizel motora u ponudi su i 1.0 trocilindrični i snažniji 1.5 četverocilindrični benzinci. U prodaji će biti i Golf 8 sa hibridnim pogonom. Kasnije će biti predstavljene i 'ljute' sportske verzije kako bi se udovoljilo svim grupama potencijalnih kupaca. Potpuno električni Golf neće biti u ponudi budući da je VW nedavno krenuo sa proizvodnjom električnog modela ID.3 koji je dimenzijama sličan Golfu 8.           

Početna cijena Golfa 8 biti će 20 000 eura.Volkswagen prodajom Golfa ostvaruje oko 10% ukupnog prihoda. Iako je automobil potpuno digitaliziran i tehnološki predstavlja iskorak naprijed Volkswagen i dalje 'igra' sa oprobanim 'kartama' za uspjeh.  Ne treba niti sumnjati da će i ovoga puta (prodajni) uspjeh izostati.



1 comment: