Svjetska auto industrija nalazi se na
ozbiljnoj prekretnici. Većina proizvođača najavljuje smanjenje
kapaciteta i neizbježno otpuštanje radnika. Nove generacije
industrijskih robota postupno preuzimaju ulogu ljudske radne snage.
Ekološki osviještene mlade generacije drže da posjedovanje limenih
ljubimaca nije više 'cool'.
Proizvođači automobila uzvraćaju sa
tihom revolucijom elektrifikacije vozila. Dizel motori više
definitivno nisu 'in'. Benzinskim motorima se oduzimaju cilindri i
smanjuje zapremina ne bi li se prkosilo zakonima termodinamike i ,
uglavnom neuspješno, smanjila potrošnja.
Svaki novi model uglavnom je
dimenzijama veći od prethodnika. Dodamo li tome hibridni ili potpuno
električni pogon potpuno je logično da automobili postaju sve
skuplji.
Četvrta generacija Suzukijevog modela
Jimny opovrgava navedene trendove u današnjoj autoindustriji. Maleni Jimny
je gotovo nepromijenjenih dimenzija u odnosu na prethodnika a pokreće
ga klasičan benzinski motor bez turba. Dizel, hibridna i električna
verzija nisu u ponudi.
neznatne promjene u odnosu na treću generaciju |
dobar pregled i ergonomija |
Maleni Jimny nema pravih konkurenata na
tržištu, budući da se prilično zastarjela Lada Niva više ne može
kupiti na većini europskih tržišta. Dimenzijama slična ali koncepcijom prilično dugačija Fiat Panda 4X4 je jedini konkurent Jimnyiju u Europi.
fiat panda 4X4 je sličnih dimenzija, mercedes G klasa je oko pet puta skuplja od jimnyija |
Zahvaljujući malim dimenzijama i
povišenom položaju vozača Jimny se dobro snalazi i u gradu.Na auto
cesti Jimny će se zbog malog međuosovinskog rastojanja, ovjesa i
terenskih guma ponekad veselo zaljuljati. Zbog visine i oblika
karoserije Jimny će na auto cesti proizvesti nešto više buke od
vjetra.
Motor zapremine 1462 kubična
centimetara i snage od 102 KS omogućit će Jimnyiju ubrzanje od
0-100 km/h za nešto manje od 13 sekundi. Najveća brzina od 145 km/h
je više nego dovoljna i preventiva je za visoke kazne . Jimny je
težak oko 1100 kg.
Jimny će ipak biti 'najsretniji' izvan
asfalta. U odnosu na prethodnika sve se doima dosta pojačano i bolje
'zategnuto'. Terensku vožnju kontrolira sustav All Grip Pro sa dva
modusa za terensku vožnju, a serijski su i sustavi je i pomoć pri
kretanju uzbrdo i nizbrdo: Hill Hold Control i Hill Descent Control.
Sve u svemu Jimny je naoružan do zuba svom potrebnom tehnikom koja
će mu biti od pomoći pri terenskoj vožnji.
jimny je vrlo kompententan u terenskoj vožnji |
Mnoge potencijalne kupce privući će Jimnijev atraktivan dizajn pa će mali Suzukijev
terenac biti i alternativno life-style vozilo. Kod nas će to vjerojatno rjeđe biti slučaj zbog relativno visoke cijene od preko 20 000 eura. Treba primjetiti da prosječna potrošnja od oko 8 litara može biti dodatna barijera za kupce.
Suzuki Jimny je nesumnjivo konstruiran sa namjerom da bude
pouzdan, dugovječan i zabavan. Retro-moderan dizajn je
inspiriran mnogim elementima sa prijašnjih generacija Jimnyija a istodobno je svjež i vrlo dopadljiv. Nadalje, u tehničko-mahaničkom pogledu Suzuki se oslanja na oprobana
klasična i jednostavna rješenja bez suvišne gadgeterije. Kako
kupci čekaju na isporuku novog Jimnyija po nekoliko mjeseci
treba zaključiti da Suzuki (i ovoga puta) ima dobitnu kombinaciju.
straga su tek dva sjedala |
spuštanjem stražnje klupa dobije se potpuno vodoravna površina prtljažnika |
No comments:
Post a Comment