Sunday, October 13, 2019

SUZUKI JIMNY: OVO NIJE IGRAČKA!



Svjetska auto industrija nalazi se na ozbiljnoj prekretnici. Većina proizvođača najavljuje smanjenje kapaciteta i neizbježno otpuštanje radnika. Nove generacije industrijskih robota postupno preuzimaju ulogu ljudske radne snage. Ekološki osviještene mlade generacije drže da posjedovanje limenih ljubimaca nije više 'cool'.

Proizvođači automobila uzvraćaju sa tihom revolucijom elektrifikacije vozila. Dizel motori više definitivno nisu 'in'. Benzinskim motorima se oduzimaju cilindri i smanjuje zapremina ne bi li se prkosilo zakonima termodinamike i , uglavnom neuspješno, smanjila potrošnja.

Svaki novi model uglavnom je dimenzijama veći od prethodnika. Dodamo li tome hibridni ili potpuno električni pogon potpuno je logično da automobili postaju sve skuplji.

 suzuki je od 1970. do sada predstavio svega četiri generacije malenog terenca


Četvrta generacija Suzukijevog modela Jimny opovrgava navedene trendove u današnjoj autoindustriji. Maleni Jimny je gotovo nepromijenjenih dimenzija u odnosu na prethodnika a pokreće ga klasičan benzinski motor bez turba. Dizel, hibridna i električna verzija nisu u ponudi.

 neznatne promjene u odnosu na treću generaciju

dobar pregled i ergonomija 
Iako su u njegovoj konstrukciji implementirana jednostavna rješenja, Jimny zasigurno nije igračka. Ovjes je pojačan, u kabini je korištena tvrda i trajna plastika a sve komande su logično postavljene. Jimny nije SUV ( iliti igračka za odrasle) već je pravi terenski automobil.

Maleni Jimny nema pravih konkurenata na tržištu, budući da se prilično zastarjela Lada Niva više ne može kupiti na većini europskih tržišta. Dimenzijama slična ali koncepcijom prilično dugačija Fiat Panda 4X4 je jedini konkurent Jimnyiju u Europi.

fiat panda 4X4 je sličnih dimenzija, mercedes G klasa je oko pet puta skuplja od jimnyija

Zahvaljujući malim dimenzijama i povišenom položaju vozača Jimny se dobro snalazi i u gradu.Na auto cesti Jimny će se zbog malog međuosovinskog rastojanja, ovjesa i terenskih guma ponekad veselo zaljuljati. Zbog visine i oblika karoserije Jimny će na auto cesti proizvesti nešto više buke od vjetra.
Motor zapremine 1462 kubična centimetara i snage od 102 KS omogućit će Jimnyiju ubrzanje od 0-100 km/h za nešto manje od 13 sekundi. Najveća brzina od 145 km/h je više nego dovoljna i preventiva je za visoke kazne . Jimny je težak oko 1100 kg.

Jimny će ipak biti 'najsretniji' izvan asfalta. U odnosu na prethodnika sve se doima dosta pojačano i bolje 'zategnuto'. Terensku vožnju kontrolira sustav All Grip Pro sa dva modusa za terensku vožnju, a serijski su i sustavi je i pomoć pri kretanju uzbrdo i nizbrdo: Hill Hold Control i Hill Descent Control. Sve u svemu Jimny je naoružan do zuba svom potrebnom tehnikom koja će mu biti od pomoći pri terenskoj vožnji.

 jimny je vrlo kompententan u terenskoj vožnji

Mnoge potencijalne kupce privući će Jimnijev atraktivan dizajn pa će mali Suzukijev terenac biti  i alternativno life-style vozilo. Kod nas će to vjerojatno rjeđe biti slučaj zbog relativno visoke cijene od preko 20 000 eura. Treba primjetiti da prosječna potrošnja od oko 8 litara može biti dodatna barijera za kupce.

Suzuki Jimny je nesumnjivo konstruiran sa namjerom da bude pouzdan, dugovječan i zabavan. Retro-moderan dizajn je inspiriran mnogim elementima sa prijašnjih generacija Jimnyija a istodobno je svjež i vrlo dopadljiv. Nadalje, u tehničko-mahaničkom pogledu Suzuki se oslanja na oprobana klasična i jednostavna rješenja bez suvišne gadgeterije. Kako kupci čekaju na isporuku novog Jimnyija po nekoliko mjeseci treba zaključiti da Suzuki (i ovoga puta) ima dobitnu kombinaciju.

 straga su tek dva sjedala

 spuštanjem stražnje klupa dobije se potpuno vodoravna površina prtljažnika


No comments:

Post a Comment