Legendarni terenac Land Rover Defender proizvodio se od 1948. do 1916. Uz veće i manje promjene diljem svijeta prodano je oko 2 miliona Defendera. Naziv Defender koristi se od 1990. no on od tada asocira i na sve prethodne modele. Originalan
izgled, praktičnost i jednostavnost Defendera postali su obrazac za
mnoge proizvođače terenskih automobila. Nakon trogodišnjeg
iščekivanja nedavno je predstavljen potpuno novi Defender. Iako
je nasljednik legendarnog terenca razvijan još kada je Land Rover
bio u vlasništvu BMW-ea (1994-2000) i kasnije Forda (2000-2008) potpuno novi model je nastao tek pod
okriljem indijske Tate. Land Rover je u vlasništvu indijskog
konglomerata Tata od 2008.
Diljem 'globalnog sela' dojmovi i
stavovi oko novog Defendera su podijeljeni. Britanski auto novinari i pomalo 'autošovinisti'
su razočarani činjenicom da će se novi Defender proizvoditi
u Slovačkoj no ipak uglavnom smatraju da je nova interpretacija Defendera
potpuno adekvatna u pogledu dizajna i voznih karakteristika. No, čitajući komentare čitalaca o novom Defenderu na automobilskim portalima primjećuje se da se od novog modela očekivalo znatno više.
Glavne zamjerke su previsoka cijena i 'retro-futuristčki' dizajn.
Odbačena su okrugla svijetla naprijed koja su bila svojevrsni trademark
originala. Treba primjetiti da Mercedes sa novom G klasom kao i
Jeep sa novim Wranglerom i dalje slijede originalne dizajnerske
linije svojih prethodnika.
Također, visoka cijena može
predstavljati ozbiljan problem, budući da najjeftiniji Defender 110
(duga verzija) u Njemačkoj stoji 55 600 eura. Iako če kraći model
sa troje vrata Defender 90 biti nešto jeftiniji, cijena Toyote Land
Cruiser od 41 000 eura je znatno niža. Definitivno, Defender više
neće biti radni stroj za farmere i vatrogasce a vjerojatno će
izostati i prodaja za vojne potrebe.
No, treba naglasiti da je Defender i
dalje čvrst i robustan a sad i napakiran mnoštvom mehaničkih i
informatičkih sustava koji pomažu pri off road vožnji. Land Rover naglašava da je aluminijsko-čelična šasija tri puta čvršća u odnosu na konkurente. Defender može 'uroniti' u vodu do 90 cm a električna
instalacija će izdržati 'uranjanja' do 1 m više od jednoga sata.
Dodatna oprema sadrži čak 170 raznovrsnih dodataka i pomagala
uključujući i snažno vitlo. Zanimljivo je i pomalo bizarno da par
elemenata na Defenderu imitiraju jeftinoću! – što vjerojatno treba
asocirati na jednostavnost . Na vratima sa unutrašnje strane se vide
vijci a na nekim verzijama se ugrađuju čelične felge.
No, ipak prevladava dojam da je novi
Defender samo još jedan šminkerski terenac te da Jaguar Land Rover
želi 'keširati' na imidžu koji je građen decenijama.
Defender je nesumnjivo i u novoj reinkarnaciji praktičan kao i nedvojbeno sposoban za ozbiljnu off
road vožnju. No, ideja jednostavnosti s kojom je koncipiran
original je napuštena. Instrument ploča sada je potpuno digitalna. Sve off road funkcije aktiviraju se na touch screen ekranu tako da je ručica za blokadu diferencijala otišla u povijest U konačnici obilje infotaintmenta, mnoštvo kamera,
kompjutora i raznoraznih sustava i gadgeta naprosto je 'prepumpalo'
cijenu.
Novi Defender će biti pokretan
benzinskim i dizel motorima. U ponudi će biti i hibridne izvedenice, električna inačica neće biti u ponudi. Svi modeli imaju automatski mjenjač sa 8 brzina koji proizvodi njemački specijalist ZF.
Defender će 'statirati' u
najnovijem Bondovom filmu 'No time to die' -'Nema vremena za
umiranje'. Zaključimo kako definitivno James Bond i Defender još
nemaju vremena za umiranje. Uvijek tehnološki osviješten James Bond ima još poprilično nevolja sa raznim
nevaljalcima i teroristima a novi Defender ,dobro napakiran gadgetima i digitalijom, nesumnjivo će mu biti od pomoći.
No comments:
Post a Comment