Što je tajna uspjeha dobre pjesme,
knjige, filma ili automobila? Odgovor je zapravo jednostavan,
konačni proizvod na kraju mora imati 'dušu'. Jedan takav proizvod sa dušom kreirao je prije dvadesetak godina francuski
proizvođač automobila Renault. Bio je to maleni Twingo prvi svjetski gradski monovolumen. Ime Twingo nastalo je kao kombinacija naziva
triju popularnih plesova; tvista. swinga i tanga. Renault se
konstuiranju ovog ljupkog mališana vodio i sa tri osnovne ideje a to
su funkcionalnost, prihvatljiva cijena i zabava!
Projekt minijaturnog monovolumena
Renault je držao u ladici još od druge polovice osamdesetih
godina prošlog stoljeća. Projekt je pokrenuo tadašnji Renaultov
šef dizajna Patrick Le Quement. Osnovna
Quementova ideja ja bila gotovo minimalistička praktičnost
upakirana u simpatičan, gotovo karikaturalan, dizajn. Zanimljivo je
da je prvi projekt i prototip minijaturnog monovolumena nastao u
poljskoj tvornici FSM. Međutim, prototip nazvan Beskid nikada nije
ušao u serijsku proizvodnju i danas je samo izložak u tehničkom
muzeju u Varšavi. Treba primjetiti da su se Renaultovi dizajneri
nesumnjivo 'inspirirali' poljskim gradskom monovolumenom, no isto tako
teško je ustvditi da je Twingo nekakva slijepa kopija Beskida.
FSM Beskid |
Twingo u (kasnijoj) Benetton verziji |
Renaultova očekivanja (kao i
strepnje) kod predstavljanja minijaturnog Twinga bila su naprosto
ogromna budući da je Twingo trebao postati i
nasljednik legendarnog 'malog diva' Renaulta 4.
Tadašnja ispitivanja tržišta su
pokazala da oko 40% potencijalnih kupaca smatra da je Twingo ružan
automobil. Unatoč tome Twingo je predstavljen na pariškom sajmu
automobile 1992. te je odmah izazvao ogromno zanimanje posjetilaca.
1993. godine Twingo je ušao u serijsku proizvodnju. Postojala je
samo jedna 'goli pištolj' verzija bez ikakve dodatne opreme te sa samo
jednim benzinskim motorom.
Prodaja šarmantnog mališana krenula
je toliko dobro da se ubrzo u Francuskoj govorilo o pravoj
Twingomaniji. Tako je Twingo postao jedan od malobrojnih modernih
automobila koji je postao trenutan hit na tržištu. Sa 'žabolikom'
svijetlima koja kao da se smiju Twingo je odmah postao miljenik žena i
mlađih kupaca koji su trebali jeftin i praktičan automobil sa dozom karaktera.
žene su ga zavoljele na prvi pogled |
Zbog svojih karakteristika Twingo je ubrzo zavladao gradovima
Europe. Ogroman unutrašnji prostor mogao je udobno smjestiti četiri
putnika, koji bi se zbog širokih prednjih vrata relativno
jednostavno smjestili na zadnju klupu koja se mogla i pomicati. U gradskoj se vožnji sa Twingom se iznimno lagano manevrira.
problem kod Twinga na dužim
relacijama.
Prva verzija Twinga se proizvodila do
2007. i prodano je 2,4 miljuna ovih mališana. Iste godine se
pojavio i poprilično drugačiji nasljednik koji nije dostigao slavu originala. Twingomanija dalje i traje budući da diljem Europe
postoje klubovi fanova originalnog Twinga. Twingo je ove godine
napunio dvadeset godina i još danas sa svojim svijetlima koje
podsjećaju na žablje oči izaziva osmijehe na ulicama i po bulevarima starog kontinenta.
Ne treba niti sumnjati da će za
desetak godina postati vrlo popularan (moderni) oldtimer. Sretan ti rođendan Twingo!, i hvala ti za
tvoj osmijeh.
+
pregršt prostora u putničkoj kabini
jednostavan i pouzdan motor
precizan mjenjač
ovjes
kočnice
limarija
-
modeli prije 2000. koriste zastarijeli motor
modeli sa 16 ventilskim motorom manje pouzdani od 8 ventilskog
pregršt prostora u putničkoj kabini
jednostavan i pouzdan motor
precizan mjenjač
ovjes
kočnice
limarija
-
modeli prije 2000. koriste zastarijeli motor
modeli sa 16 ventilskim motorom manje pouzdani od 8 ventilskog
pisac ovih redova sa Twingom u Senju |
Twingo u Lici |
Twingo i njegov prijatelj-Opel Astra |
Twingo u Senju |
Twingo u Perrier verziji |
No comments:
Post a Comment