Monday, October 21, 2013

RENAULT TWINGO:DVADESETI ROĐENDAN NASMIJEŠENOG RENAULTOVOG MALIŠANA


 

Što je tajna uspjeha dobre pjesme, knjige, filma ili automobila? Odgovor je zapravo jednostavan, konačni proizvod na kraju mora imati 'dušu'. Jedan takav proizvod sa dušom kreirao je prije dvadesetak godina francuski proizvođač automobila Renault. Bio je to maleni Twingo prvi svjetski gradski monovolumen. Ime Twingo nastalo je kao kombinacija naziva triju popularnih plesova; tvista. swinga i tanga. Renault se konstuiranju ovog ljupkog mališana vodio i sa tri osnovne ideje a to su funkcionalnost, prihvatljiva cijena i zabava!



Projekt minijaturnog monovolumena Renault je držao u ladici još od druge polovice osamdesetih godina prošlog stoljeća. Projekt je pokrenuo tadašnji Renaultov šef dizajna Patrick Le Quement. Osnovna Quementova ideja ja bila gotovo minimalistička praktičnost upakirana u simpatičan, gotovo karikaturalan, dizajn. Zanimljivo je da je prvi projekt i prototip minijaturnog monovolumena nastao u poljskoj tvornici FSM. Međutim, prototip nazvan Beskid nikada nije ušao u serijsku proizvodnju i danas je samo izložak u tehničkom muzeju u Varšavi. Treba primjetiti da su se Renaultovi dizajneri nesumnjivo 'inspirirali' poljskim gradskom monovolumenom, no isto tako teško je ustvditi da je Twingo nekakva slijepa kopija Beskida.

FSM Beskid
Twingo u (kasnijoj) Benetton verziji

Renaultova očekivanja (kao i strepnje) kod predstavljanja minijaturnog Twinga bila su naprosto ogromna budući da je Twingo trebao postati i nasljednik legendarnog 'malog diva' Renaulta 4.
Tadašnja ispitivanja tržišta su pokazala da oko 40% potencijalnih kupaca smatra da je Twingo ružan automobil. Unatoč tome Twingo je predstavljen na pariškom sajmu automobile 1992. te je odmah izazvao ogromno zanimanje posjetilaca. 1993. godine Twingo je ušao u serijsku proizvodnju. Postojala je samo jedna 'goli pištolj' verzija bez ikakve dodatne opreme te sa samo jednim benzinskim motorom.

Prodaja šarmantnog mališana krenula je toliko dobro da se ubrzo u Francuskoj govorilo o pravoj Twingomaniji. Tako je Twingo postao jedan od malobrojnih modernih automobila koji je postao trenutan hit na tržištu. Sa 'žabolikom' svijetlima koja kao da se smiju Twingo je odmah postao miljenik žena i mlađih kupaca koji su trebali jeftin i praktičan automobil sa dozom karaktera.

žene su ga zavoljele na prvi pogled

Zbog svojih karakteristika Twingo je ubrzo zavladao gradovima Europe. Ogroman unutrašnji prostor mogao je udobno smjestiti četiri putnika, koji bi se zbog širokih prednjih vrata relativno jednostavno smjestili na zadnju klupu koja se mogla i pomicati. U gradskoj se vožnji sa Twingom se iznimno lagano manevrira.

 Iako dugačak samo 343 centimetara te sa malim međuosovinskom razmakom Twingo 'kroti' zavoje poput kartinga. No, treba reći da je motor pri višim brzinama iritirajuće bučan što je i jedini
problem kod Twinga na dužim relacijama.

Prva verzija Twinga se proizvodila do 2007. i prodano je 2,4 miljuna ovih mališana. Iste godine se pojavio i poprilično drugačiji nasljednik koji nije dostigao slavu originala. Twingomanija dalje i traje budući da diljem Europe postoje klubovi fanova originalnog Twinga. Twingo je ove godine napunio dvadeset godina i još danas sa svojim svijetlima koje podsjećaju na žablje oči izaziva osmijehe na ulicama i po bulevarima  starog kontinenta.

Ne treba niti sumnjati da će za desetak godina postati vrlo popularan (moderni) oldtimer. Sretan ti rođendan Twingo!, i hvala ti za tvoj osmijeh.

+
pregršt prostora u putničkoj kabini
jednostavan i pouzdan motor
precizan mjenjač
ovjes
kočnice
limarija

-
modeli prije 2000. koriste zastarijeli motor
modeli sa 16 ventilskim motorom manje pouzdani od 8 ventilskog

pisac ovih redova sa Twingom u Senju

Twingo u Lici
Twingo i njegov prijatelj-Opel Astra
Twingo u Senju

Twingo u Perrier verziji




No comments:

Post a Comment