Friday, December 30, 2016

ŠKODA TREKKA



Ljubitelji limenih ljubimaca sa ushićenjem su dočekali novi Škodin SUV - Kodiaq. Tako je pored opće poznatog i priznatog, mlađeg (i manjeg) brata Yetija , Škoda u koprodukciji sa Volkswagenom sada ponudila veći i ekskluzivniji SUV.

Škoda Kodiaq

No, manje je poznato da Kodiaq i Yeti nisu i prvi off-roaderi u dugoj i bogatoj povijesti češke tvornice iz Mlade Boleslave. Škoda je u svojoj 121 godiŝnjoj povijesti proizvodila bicikle, motorkotače,  automobile, autobuse, poljoprivrednu mehanizaciju i motore za zrakoplove.
 Škoda je bila i veliki proizvođač naoružanja; topova  za Austrougarsku monarhiju a kasnije i tenkova za nacističku Njemačku.



Škoda laki tenk LT 35
Cinici bi mogli ustvrditi da je prvi škodin off-roader bio lagani tenk LT 35  koji je sudjelovao u Hitlerovoj invaziji Poljske, Francuske i Sovjetskog Saveza. No, prvi pravi off-roader Škoda je konstruirala početkom pedesetih godina prošlog stoljeća. Bila je to Škoda Babeta , vrlo sposoban punokrvni 4x4 terenac koji je testiran kao potencijalan  'jeep' za vojske zemalja članica  Varšavskog ugovora. Pored odličnih testnih rezultata Babete na kraju je ipak favoriziran ruski GAZ 69, tako škodin terenac pored svih kvaliteta nije dogurao dalje od prototipa.

Škoda Babeta

Škoda sljedeći terenac konstruira desetak godina kasnije. U koperaciji sa novozelandskim partnerom nastala je Trekka. Škoda je isporučivala šasiju i motor a na Novom Zelandu je konstruirana  karoserija u nekoliko izvedbi. Čini se kao da je pomalo karikaturalni dizajn Trekke 'potpisao' neki dječak koji je pokušao nacrtati Land Rover.

Trekka

 Unatoč karikaturalnom izgledu Trekka je zbog niske cijene i praktičnosti postala omiljeno prevozno sredstvo i radni stroj novozelandskih farmera i surfera. Trekka se i izvozila u Australiju i pacifička ostrva, no početkom sedamdestih godina prošlog stoljeća ugrozili su je znatno kompetentniji japanski terenci.

Trekka, mnogobrojne karoseriske iyvedbe
O voznim karakteristikama Trekke se danas vrlo malo zna, no može se pretpostaviti da je zbog male težine za pogon bio sasvim dostatan škodin motor od 1221 cm3 sa 47 KS sa zadnjom vučom. Kada bi se danas proizvodio automobil sličan Trekki on nažalost ne bi zadovoljio mnogobrojne birokratsko-sigurnosne barijere. Tako zbog svoje praktičnosti, jednostavnosti i niske cijene ovakvi bazični terenci  danas ipak nedostaju, pa i u Europi.

Recimo u Istri, gdje živim, kao 'radni strojevi' za odlazak u njive i maslinike još uvijek se koriste  Renaulti 4, Fiat Uno i pokoji Jugić. Kako su ti simpatični automobili dobrano odradili svoj radni vijek, njihovi vlasnici zapravo na tržištu i ne mogu pronaći nekakvu jeftinu alternativu za ovaj vremešni trojac, bilo kao novi ili kao rabljeni model.


No, možda se pojavi kakva rupa u zamršenim pravno-sigurnosnim regulama. Bilo bi lijepo da se u budućnosti pojavi nekakav simpatičan mali i jeftini terenac poput škodine Trekke. Tko zna možda i na sve popularniji                 električni pogon!?




Trekka bolt on hard cab

i surferi su voljeli Trekku
Trekka u mirovnoj misiji

Trekka u Australiji

No comments:

Post a Comment