Tuesday, January 7, 2014

BOEING 787 DREAMLINER



 Zahvaljujući modernim zrakoplovima današnji svijet je odista postao globalno selo. Zahvaljujući 'budget' avio -kompanijama vikend šoping koji možemo obaviti recimo u Londonu i ne mora biti pretjerano financijsko opterećenje za naše (sve tanje) džepove. Najnoviju 'veliku stvar' u avioprijevozu napravio je američki Boeing sa svojim novim 787 Dreamlinerom.


Boeingov Dreamliner prvi je zrakoplov čiji je trup gotovo u potpunosti napravljen od ugljičnih vlakana umjesto aluminija. Tako je cijeli zrakoplov lakši, te troši 20% manje goriva. Boeingova ideja sa Dreamlinerom su transkontinentalni letovi bez zaustavljanja na velikim 'hub' zračnim lukama. Dreamliner zahvaljujući maksimalnom dometu leta od preko 15 000 kilometara tako leti bez zaustavljanja od polazne do dolazne destinacije. Dreamliner je obletio oko zemaljske kugle za 42,5 sata i to sa samo jednom stankom za punjenje goriva

unutrašnjost Dreamlinera
Tehnološki, Boeing 787 Dreamliner je najveće dostignuće zrakoplovne industrije nakon legendarnog putničkog supersonika Concordea. Koliko je Boeingova 'zadaća' bila kompleksna treba ilustrirati sa zanimljivom činjenicom da je je radna temperatura unutar Dreamlinerovih moćnih motora jednaka polovici temperature površine sunca! Treba reći da Dreamliner nije svojim dimenzijama Jumbo Jet već je zrakoplov srednje veličine sa 250 putničkih mjesta. Veliki naglasak je stavljen na udobnost putnika, tako je Dreamliner 60% tiši od dosadašnjih zrakoplova, znatno su ublažene neugodne turbulencije a u kabini je i više kisika i vlage. Putnici mogu uživati u pogledu iz zrakoplova budući da su prozori povećani a i led svijetla u plavičastoj boji pridonijet će 'letačkom' ugođaju u kabini.


'Putovanje iz snova' sa Dreamlinerom je započelo budući da su aviokompanije naručile preko 1 000 komada ovog modernog zrakoplova. Dosada je tako isporučeno oko 120 Dreamlinera. No, bilo je i tehničkih problema sa akumulatorima i curenjem goriva iz spremnika zbog čega su početkom 2013. svi Dreamlineri bili prizemljeni. Jedini konkurent Dreamlineru je za sada Super Jumbo- A380 europskog Airbus konzorcija u koji se može smjestiti i preko 600 putnika ali su mu potrebne i duže staze za poletanje i slijetanje.

Airbus A380 i Boeingov Dreamliner -usporedba veličina

Zapravo je riječ o dvije potpuno različite koncepcije, a koja će pobijediti pokazati će vrijeme. No, budući da je u zadnjih deset godina aviopromet globalno porastao za 41%, a do 2020. trebati će izgraditi još 12 000 zrakoplova, vjerojatno je da će 'pobijediti' oba zrakoplova. Kako 40 % ukupnih troškova aviokompanija otpada na gorivo treba očekivati da će biti naručeno još popriličan broj Dreamlinera i Airbusa A380 ponajprije zahvaljujući njihovoj štedljivosti.



A380 djeluje pomalo nezgrapno
Dreamliner je vrlo elegantan zrakoplov


No comments:

Post a Comment