Riječ buržoazija gotovo obavezno ima negativan predznak. Debeli, poluderformirani i beskrupulozni industrijalci odjeveni u krznene kapute nemilosrdno su eksploatirali obespravljeni proletarijat. Kao konzekvenca takvih odnosa, zlobnici bi rekli nusproizvod, nastao je socijalizam. Također buržoaziji se pripisuje krivica za pojavu imperijalizma, fašizma, nacizma i raznih drugih civilizacijskih devijacija. Istodobno, pomahnitala industrijalizacija je proizvodila nove, bolje i jeftinije proizvode koji su na kraju postali dostupni i ugnjetavanom proletarijatu.
Tako su u
drugoj polovici dvadesetog stoljeća plebejci i proletarijat mogli
uživati u gotovo svim tekovinama industrijskog napretka poput
donedavnog omraženog eksploatatora-buržoazije. Aparati za
domaćinstvo, automobili, McDonalds cheeseburgeri i pri kraju
stoljeća kompjutori postali su dostupni gotovo svima. Zahvaljujući
neutaživoj buržoaskoj pohlepi za profitom boljitak su osjetili svi,
tako je na kraju svatko dobio svoje igračke. Jedina razlika je u
tome što buržoazija uživa u stvarnim igračkama kao što su
privatni mlaznjaci, megajahte, nogometni klubovi i skupocjeni
automobili. Ostali ako već ne mogu posjedovati stvarne igračke mogu
virtualno letjeti, ploviti ili čak igrati nogomet u svojoj sobi
zahvaljujući Play-stationu.
Jedna od
omiljenih igračaka za bogate su Bentley automobili- ime koje
nedvojbeno asocira na najbolje u automobilskom inženjeringu.
Volkswagenovom kupovinom završena je agonija marke Bentley-
zasigurno jednog od najrasnijih 'grla' , gotovo odumrle, engleske
automobilske industrije. Bentley puritanci na britanskom ostrvu su od
početka sumnjičavo gledali na njemačko preuzimanje jedne od
'najengleskijih' institucija- no priznali to engleski automobilski
nacionalisti ili ne jedino moćne i tehnološki kompetentne njemačke
tvrtke su u stanju voditi i razvijati legendarne marke poput
Bentley-a i u 21. stoljeću.
Mulsanne je
najnoviji i najspektakularniji Bentley pod okriljem Volkswagena do
sada. Ovaj 2,5 tone težak i 5.56 metara dugačak automobil je pravi
automobilski ekvivalent megajahtama-kako po u udobnosti tako i po
cijeni od oko 300 000 $. Jedini konkurenti ovom elegantnom automobilu
su Rolls -Royce Phantom i Maybach. Kako je dizajn R-R Phantoma pomalo
nezgrapan a proizvodnju Maybacha je Mercedes nedavno ugasio svijet
automobila je sa Mulsanneom vjerojatno dobio novog automobilskog
suverena. Unutarnji i vanjski dizajn Bentley Mulsannea je baziran na
klasičnim bentlijevskim mekanim i fluidnim linijama sa legendarnih
modela iz prošlog stoljeća. Oslanjajući se na dugu tradiciju
Volkswagen ispravno 'igra' na kartu tradicionalnog engleskog
neprihvaćanja novotarija.
Automobil je
posudio mnogo sklopova od Audija A8, no aluminijski V8 motor je
čistokrvni Bentley i vuče porijeklo još iz 1959. Zapremina motora
je 6 750 kubičnih centimentara, pogon je zadnji a dva turbo punjača
'asistiraju' da se postigne snaga od 505 konjskih snaga . Motori se
izrađuju ručno a svaki motor ima i pločicu sa imenom mehaničara
koj ga je sklapao. Unutrašnjost je u potpunosti kombinacija kože i
drveta i također je izrađena potpuno ručno. Pomalo bizaran je
podatak da je potrebna koža od petnaest krava kako bi vješti
majstori (i majstorice) tapacirali sjedala i unutrašnjost
Mulsanna.
Vrhunska
izrada Mulsanna je kombinacija rada vrhuskih zanatlija i najnovijih
robota. Zanimljivo je da se lakiranje karoserije radi ručno što je
danas rijetko u autondustriji, ipak u Bentleyijevoj lakirnici
kompjutor ipak ima 'zadnju riječ' budući da na kraju raspršuje
prozirni lak. Interesantno je i da je Mulsanneov stereo sistem od 2200 watt-a
najjači sistem ikada ugrađen u neki serijski automobil. Postoje
brojne izvedbe Mulsanna među kojima i blindirana koj može proći
kroz kišu metaka kao i preći preko mine ne zaustavljajući se. Ne
treba niti posumnjati u navod Bentleya da je teoretski 'rok trajanja'
Mulsanna stotinjak godina.
Sve u svemu
ovaj novi automobilski suveren je rafinirani spoj klasičnog dizajna
i najnovije tehnologije. Mulsanne će zasigurno biti omiljen izbor
buržoazije i aristokracije, prvenstveno onih sa dozom stila.
Preostaje jedino nadati se da će donekle diskretan izgled najnovijeg
Bentleya odvratiti od kupnje nogometaše i 'nouveau riche' kastu iz
zemalja sa područja bivšeg Sovjetskog Saveza i Kine. Dodajmo i da se
Mulsanneu zasigurno neće obradovati krave
No comments:
Post a Comment