Sunday, November 10, 2013

BENTLEY MULSANNE: DISKRETNI ŠARM BURŽOAZIJE





Riječ buržoazija gotovo obavezno ima negativan predznak. Debeli, poluderformirani i beskrupulozni industrijalci odjeveni u krznene kapute nemilosrdno su eksploatirali obespravljeni proletarijat. Kao konzekvenca takvih odnosa, zlobnici bi rekli nusproizvod, nastao je socijalizam. Također buržoaziji se pripisuje krivica za pojavu imperijalizma, fašizma, nacizma i raznih drugih civilizacijskih devijacija. Istodobno, pomahnitala industrijalizacija je proizvodila nove, bolje i jeftinije proizvode koji su na kraju postali dostupni i ugnjetavanom proletarijatu.


Tako su u drugoj polovici dvadesetog stoljeća plebejci i proletarijat mogli uživati u gotovo svim tekovinama industrijskog napretka poput donedavnog omraženog eksploatatora-buržoazije. Aparati za domaćinstvo, automobili, McDonalds cheeseburgeri i pri kraju stoljeća kompjutori postali su dostupni gotovo svima. Zahvaljujući neutaživoj buržoaskoj pohlepi za profitom boljitak su osjetili svi, tako je na kraju svatko dobio svoje igračke. Jedina razlika je u tome što buržoazija uživa u stvarnim igračkama kao što su privatni mlaznjaci, megajahte, nogometni klubovi i skupocjeni automobili. Ostali ako već ne mogu posjedovati stvarne igračke mogu virtualno letjeti, ploviti ili čak igrati nogomet u svojoj sobi zahvaljujući Play-stationu.

Jedna od omiljenih igračaka za bogate su Bentley automobili- ime koje nedvojbeno asocira na najbolje u automobilskom inženjeringu. Volkswagenovom kupovinom završena je agonija marke Bentley- zasigurno jednog od najrasnijih 'grla' , gotovo odumrle, engleske automobilske industrije. Bentley puritanci na britanskom ostrvu su od početka sumnjičavo gledali na njemačko preuzimanje jedne od 'najengleskijih' institucija- no priznali to engleski automobilski nacionalisti ili ne jedino moćne i tehnološki kompetentne njemačke tvrtke su u stanju voditi i razvijati legendarne marke poput Bentley-a i u 21. stoljeću.

Mulsanne je najnoviji i najspektakularniji Bentley pod okriljem Volkswagena do sada. Ovaj 2,5 tone težak i 5.56 metara dugačak automobil je pravi automobilski ekvivalent megajahtama-kako po u udobnosti tako i po cijeni od oko 300 000 $. Jedini konkurenti ovom elegantnom automobilu su Rolls -Royce Phantom i Maybach. Kako je dizajn R-R Phantoma pomalo nezgrapan a proizvodnju Maybacha je Mercedes nedavno ugasio svijet automobila je sa Mulsanneom vjerojatno dobio novog automobilskog suverena. Unutarnji i vanjski dizajn Bentley Mulsannea je baziran na klasičnim bentlijevskim mekanim i fluidnim linijama sa legendarnih modela iz prošlog stoljeća. Oslanjajući se na dugu tradiciju Volkswagen ispravno 'igra' na kartu tradicionalnog engleskog neprihvaćanja novotarija.

Automobil je posudio mnogo sklopova od Audija A8, no aluminijski V8 motor je čistokrvni Bentley i vuče porijeklo još iz 1959. Zapremina motora je 6 750 kubičnih centimentara, pogon je zadnji a dva turbo punjača 'asistiraju' da se postigne snaga od 505 konjskih snaga . Motori se izrađuju ručno a svaki motor ima i pločicu sa imenom mehaničara koj ga je sklapao. Unutrašnjost je u potpunosti kombinacija kože i drveta i također je izrađena potpuno ručno. Pomalo bizaran je podatak da je potrebna koža od petnaest krava kako bi vješti majstori (i majstorice) tapacirali sjedala i unutrašnjost Mulsanna.


Vrhunska izrada Mulsanna je kombinacija rada vrhuskih zanatlija i najnovijih robota. Zanimljivo je da se lakiranje karoserije radi ručno što je danas rijetko u autondustriji, ipak u Bentleyijevoj lakirnici kompjutor ipak ima 'zadnju riječ' budući da na kraju raspršuje prozirni lak. Interesantno je i da je Mulsanneov stereo sistem od 2200 watt-a najjači sistem ikada ugrađen u neki serijski automobil. Postoje brojne izvedbe Mulsanna među kojima i blindirana koj može proći kroz kišu metaka kao i preći preko mine ne zaustavljajući se. Ne treba niti posumnjati u navod Bentleya da je teoretski 'rok trajanja' Mulsanna stotinjak godina.


Sve u svemu ovaj novi automobilski suveren je rafinirani spoj klasičnog dizajna i najnovije tehnologije. Mulsanne će zasigurno biti omiljen izbor buržoazije i aristokracije, prvenstveno onih sa dozom stila. Preostaje jedino nadati se da će donekle diskretan izgled najnovijeg Bentleya odvratiti od kupnje nogometaše i 'nouveau riche' kastu iz zemalja sa područja bivšeg Sovjetskog Saveza i Kine. Dodajmo i da se Mulsanneu zasigurno neće obradovati krave 


 

No comments:

Post a Comment