Bosch- renomirani njemački proizvođač
automobilskih komponenti nedavno je objavio studiju koja predviđa da
će prodaja električnih, hibridnih (kombinacija klasičnog motora sa
unutrašnjim sagorijevanjem i elektromotora) te vozila na
alternativna goriva biti relatvno mala u usporeddbi sa prodajom
vozila sa pogonom baziranim na sagorijevanju fosilnih goriva.
Bosch tako predviđa da će se godine
2020. proizvoditi oko 100 milijuna automobila godišnje. Od toga oko
6 milijuna vozila će biti hibridi a 3 milijuna vozila potpuno
električni automobili, što ukazuje da će oko 90 milijuna vozila
još uvijek biti pokretano sa klasičnim pogonom.
Kako je Renault- Nissan grupacija
odlučila biti pionir u promoviranju električnih vozila u masovnu
proizvodnju i automobilski mainstream postavlja se pitanje koliko je
inicijativa predsjednika Renault-Nissan Carlosa Ghosna održiva.
Uprkos rizicima čini se da je Ghosn 'elektrifikaciju' automobila
zacrtao kao osobnu misiju.
Ghosn tako predviđa da će Renaultova
prodaja električnih automobila iznositi 20% od ukupne prodaje.
Renault tako priprema pravu ofenzivu električnih modela od relativno
jeftinog Zoe -superminija (oko 15 000 eura) do još uvijek
pristupačnog Nissan Leafa koji je pravi porodični automobil (oko
25 000 eura). Sve to čini prvi električni automobil u prodaji u
Europi- Mitsubishi iMiev , koji je mali gradski automobil, preskupim.
Troškovi su očigledno najveća
prepreka u regrutiranju potencijalnih kupaca hibridnih i potpuno
električnih automobila. Hibridna tehnologija instalirana u veliki
SUV poput Range Rovera poskupljuje ionako skup automobil za još oko
12 000 eura. Cijene akumulatora za električne automobile su također
iznimno velike.
Fordov minijaturni trocilindraš |
'Dobri stari' motor sa
unutrašnjim sagorijevanjem će po svemu sudeći živjeti još dosta
dugo. Nove generacije turbo motora sa dva i tri cilindra te smanjenom
zapreminom uskoro dolaze i nove generacije manjih i obiteljskih
automobila i značajno će smanjiti emisiju štetnih plinova u
atmosferu. Većina automobila će imati start-stop sustav, poboljšanu
aerodinamiku i gume sa znatno umanjenim koeficijentom trenja.
Ipak teško je povjerovati
da će za desetak godina 90% automobila još uvijek biti pokretano sa
benzinskim i dizel motorima. Električni automobili će vjerojatno na
kraju trijumfirati, no vjerojatno nešto kasnije nego što smo
očekivali
'alternativno gorivo' |
No comments:
Post a Comment