Monday, April 30, 2012

ERA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA JE JOŠ UVIJEK DALEKA BUDUĆNOST

 
Bosch- renomirani njemački proizvođač automobilskih komponenti nedavno je objavio studiju koja predviđa da će prodaja električnih, hibridnih (kombinacija klasičnog motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i elektromotora) te vozila na alternativna goriva biti relatvno mala u usporeddbi sa prodajom vozila sa pogonom baziranim na sagorijevanju fosilnih goriva.


Bosch tako predviđa da će se godine 2020. proizvoditi oko 100 milijuna automobila godišnje. Od toga oko 6 milijuna vozila će biti hibridi a 3 milijuna vozila potpuno električni automobili, što ukazuje da će oko 90 milijuna vozila još uvijek biti pokretano sa klasičnim pogonom.

Kako je Renault- Nissan grupacija odlučila biti pionir u promoviranju električnih vozila u masovnu proizvodnju i automobilski mainstream postavlja se pitanje koliko je inicijativa predsjednika Renault-Nissan Carlosa Ghosna održiva. Uprkos rizicima čini se da je Ghosn 'elektrifikaciju' automobila zacrtao kao osobnu misiju.

Ghosn tako predviđa da će Renaultova prodaja električnih automobila iznositi 20% od ukupne prodaje. Renault tako priprema pravu ofenzivu električnih modela od relativno jeftinog Zoe -superminija (oko 15 000 eura) do još uvijek pristupačnog Nissan Leafa koji je pravi porodični automobil (oko 25 000 eura). Sve to čini prvi električni automobil u prodaji u Europi- Mitsubishi iMiev , koji je mali gradski automobil, preskupim.

Troškovi su očigledno najveća prepreka u regrutiranju potencijalnih kupaca hibridnih i potpuno električnih automobila. Hibridna tehnologija instalirana u veliki SUV poput Range Rovera poskupljuje ionako skup automobil za još oko 12 000 eura. Cijene akumulatora za električne automobile su također iznimno velike.

Fordov minijaturni trocilindraš
'Dobri stari' motor sa unutrašnjim sagorijevanjem će po svemu sudeći živjeti još dosta dugo. Nove generacije turbo motora sa dva i tri cilindra te smanjenom zapreminom uskoro dolaze i nove generacije manjih i obiteljskih automobila i značajno će smanjiti emisiju štetnih plinova u atmosferu. Većina automobila će imati start-stop sustav, poboljšanu aerodinamiku i gume sa znatno umanjenim koeficijentom trenja.

Ipak teško je povjerovati da će za desetak godina 90% automobila još uvijek biti pokretano sa benzinskim i dizel motorima. Električni automobili će vjerojatno na kraju trijumfirati, no vjerojatno nešto kasnije nego što smo očekivali 


'alternativno gorivo'

No comments:

Post a Comment