.jpg)

Jedna od
omiljenih igračaka za bogate su Bentley automobili- ime koje
nedvojbeno asocira na najbolje u automobilskom inženjeringu.
Volkswagenovom kupovinom završena je agonija marke Bentley-
zasigurno jednog od najrasnijih 'grla' , gotovo odumrle, engleske
automobilske industrije. Bentley puritanci na britanskom ostrvu su od
početka sumnjičavo gledali na njemačko preuzimanje jedne od
'najengleskijih' institucija- no priznali to engleski automobilski
nacionalisti ili ne jedino moćne i tehnološki kompetentne njemačke
tvrtke su u stanju voditi i razvijati legendarne marke poput
Bentley-a i u 21. stoljeću.

Automobil je
posudio mnogo sklopova od Audija A8, no aluminijski V8 motor je
čistokrvni Bentley i vuče porijeklo još iz 1959. Zapremina motora
je 6 750 kubičnih centimentara, pogon je zadnji a dva turbo punjača
'asistiraju' da se postigne snaga od 505 konjskih snaga . Motori se
izrađuju ručno a svaki motor ima i pločicu sa imenom mehaničara
koj ga je sklapao. Unutrašnjost je u potpunosti kombinacija kože i
drveta i također je izrađena potpuno ručno. Pomalo bizaran je
podatak da je potrebna koža od petnaest krava kako bi vješti
majstori (i majstorice) tapacirali sjedala i unutrašnjost
Mulsanna.
Vrhunska
izrada Mulsanna je kombinacija rada vrhuskih zanatlija i najnovijih
robota. Zanimljivo je da se lakiranje karoserije radi ručno što je
danas rijetko u autondustriji, ipak u Bentleyijevoj lakirnici
kompjutor ipak ima 'zadnju riječ' budući da na kraju raspršuje
prozirni lak. Interesantno je i da je Mulsanneov stereo sistem od 2200 watt-a
najjači sistem ikada ugrađen u neki serijski automobil. Postoje
brojne izvedbe Mulsanna među kojima i blindirana koj može proći
kroz kišu metaka kao i preći preko mine ne zaustavljajući se. Ne
treba niti posumnjati u navod Bentleya da je teoretski 'rok trajanja'
Mulsanna stotinjak godina.
Sve u svemu
ovaj novi automobilski suveren je rafinirani spoj klasičnog dizajna
i najnovije tehnologije. Mulsanne će zasigurno biti omiljen izbor
buržoazije i aristokracije, prvenstveno onih sa dozom stila.
Preostaje jedino nadati se da će donekle diskretan izgled najnovijeg
Bentleya odvratiti od kupnje nogometaše i 'nouveau riche' kastu iz
zemalja sa područja bivšeg Sovjetskog Saveza i Kine. Dodajmo i da se
Mulsanneu zasigurno neće obradovati krave
No comments:
Post a Comment