Od Pule do Zagreba i natrag za cijenu sendviča, soka i espressa! |
U
dizajniranju i izradi XL-ea 1 'učestvovali' su super-kompjutori a
korišten je niz materijala budućnosti kao što su polimeri ojačani
karbonskim vlaknima-karoserija, keramika-kočnice, magnezijum i
aluminijum. No, motorizacija je ipak nešto jednostavnija, inženjeri
su'odsjekli'
dva cilindra od postojećeg volkswagenovog četverocilindričnog
dizelskog motora (kakav je recimo u Golfu). Dodan je elektromotor
koji 'asistira' dizelskom i tako doprinosi rekordno niskoj potrošnji.
XL1 može pokretati i samo elektromotor, no tako će preći oko 35
kilometara.
Automobilski
entuzijasti će za izgled ovog, za sada konceptnog vozila, reći kao
da je već negdje viđen. Zapravo su u pravu, pogotovo ako su gledali
naučno-fantastične filmove tipa Peti Element, a i cijeli niz
konceptnih vozila je imao sličan izgled. No, ništa loše u tome, a
još manje je loše što ćemo u vožnji sa ovakvim cool vozilom
zasigurno biti zapaženi, a ostaće i nam koja kunica više u
novčaniku. XL1 će vjerojatno krenuti u serijsku proizvodnju 2013.
Brojke:
motor dvocilindrični turbodizel 800 cm3 48 KS, elektromotor 27 KS,
ubrzanje 0-100 km/h 12 sekundi, maksimalna brzina 160 km/h, težina
795 kg
No comments:
Post a Comment