Tuesday, May 22, 2012

KUPI YUGO, NEĆE DUGO !?

   Da li je navod iz naslova točan? Zašto po našim cestama još uvijek voze jugići stari dvadeset i više godina? Da li je 'mališan' iz Kragujevca odista najlošiji automobil u povijesti?


   Krenimo redom sa odgovorima, da li će 'Yugo trajati dugo' ovisilo je prvenstveno o tome odakle je srbijanski proizvođač dobavljao čelični lim za izradu karoserije. Kako Zastava nije imala stalnog dobavljača čeličnih limova on se uvozio iz više zemalja, često iz tadašnje Istočne Europe. Kvalitet limova je često bio problematičan, no nekada i zadovoljavajući i u tome leži odgovor zašto je još toliko jugića na cestama.

Yugo toster
   Tako je kupnja cijenom pristupačnog 'šumadinca' zapravo bila nalik lutriji -karoserija sastavljena od limova sklonih koroziji bila je 'glavni gubitak' budući da je motor bio relativno pouzdan. Svaki automehaničar će vam kazati da je motor Yuga 55 (najzastupljeniji model) mogao bez problema preći istu kilometražu kao i Opelovi modeli iz tog perioda-a to je oko 130 000-150 000 pređenih kilometara.  Motor je preuzet od Stojadina (čitaj Fiata 128) i vuče korijene sa kraja šezdestih godina (prošlog stoljeća)-treba naglasiti da je to tada bio najmoderniji motor u autoindustriji.

   Treba zaključiti da je jugić, napakiran italijanskom tehnologijom, ipak predstavljao zadovoljavajuće sredstvo transporta od točke A do točke B za ondašnjih desetak tisuća maraka. I zasigurno ne stoji konstatacija da je bio najgori automobil u povijesti. Ako ste očekivali nešto više onda ste trebali kupiti Opel, 'Mečku' ili 'Folcvagen' pod uvjetom da ste imali dovoljno love. 
   Američka reklama za Yugo u kojoj se mali šumadinac poredi sa Fordom T i VW Bubom a kupnja Yuga    se smatra kao povratak zdravom razumu


   Zanimljivo je da se na američkim internetskim siteovima može pročitati da i tamo poneki jugići koji još vozie. Posmatrajući Toyotine nedavne probleme sa papučicom gasa i kočnicama u Americi nakon svega Zastavi ipak treba dati kredit budući da je u Sjedinjene Države izvezla oko 140 000 automobila koji su pružali zabavu u vožnji otprilike jednako kao i kauč kada bi mu se instalirali točkovi.

Yugo upaljač

Yugo kamin
Yugo telefon
Yugo harmonika


No comments:

Post a Comment